Jump to content

Recommended Posts

Posted

Trenger noen deler snart. lufter evt om noen har noe liggende.

Kraftig modda innsug, alu .til ohc eller ist.. til 4 dyser.min 3" innløp- til stor effekt. evt int i omsveisa cosworth runnere(org trakter) med ohc flenser.

Ekte blokk filler til blokk fylling. ikke betong.

200 cosworth blokk. en defekt blokk. rast.skjært-.etc. sprekk i gjenger. skal bygge foringer+long studs. max 3000kr. ikke int i stjålet del.

4x4 coswort topplokk. helst ren topp med kam bukker. minst mulig planslipt. helst fra en slitt org motor.total klar til overhaling.må ikke ha kammer eller kamdrev.må ikke ha ventiler . ikke skader eller reparert. sprekt eller annen skade. kun lovlig topp med nr. max 3000kr.

Har og mye deler til ford og cosworth til evt byttehandel om ønskelig.

henv til Frofix.

tlf 97966801 mellom kl 14-21

sms hele døgnet.

mail: frooever@online.no

Gjøvik

Oppland fylke.

Østlandet.

83 merkur xr4ti widebody,langtidsprosject.start ca 2015

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 sierra sedan cosworth replica. sohc 2.0 motor under bygging..E85.høsten 2013

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

• 2 weeks later...
Posted

Har fått tak i en blokk med skade. men usikker om den kan brukes med sikkerhet. så fortsatt åpen for forslag.

85 sierra xr4x4 orginal 3dørs. 2.8 v6 turbo,utstilling/bane.sikte på shine på denne her start 2014

85 sierra xr4x4 isbil .v6 3.0(2.8base) rally sugemotor E85/Nos.halvbur.isdekk.fortsetter høsten 2013,kjøre vinter 14:)

88 Sierra cosworth banebil bredda sedan.kjøre 2014.mye gjennstår.Motor pinto E85 2.0 eller Lima 2.5

• 2 weeks later...
Posted
Har fått tak i en blokk med skade. men usikker om den kan brukes med sikkerhet. så fortsatt åpen for forslag.

sjønner ikke helt hva du skal med 200 blokk hvis du skal fore den og bruke longstuds??

har ingenting for seg.har forska lenge på 200 blokka kontra 205 blokk,skjert i stykker også videre,å det er utrulig lite forskjell på di,,har også debatert dette med fagfolk fra feks sylinder og motorservice,anders ringstad,jens hanestad også videre,når man forer blokka ut så vil linerene ta støyten for evnt belastninger.

Og tilbake til ditt tilfelle,som skal bruke våte foringer,i ogmed du skal ha filler i blokka,så har det enda mindre for seg.Går også fint å montere longstuds på 205 blokka...

dette var ikke ment som noen moralpreken,men snarere som et tips..

lykke til med bygginga:)

Posted

Hei. takker for din info.

Jeg er motorbygger. og v6 en min favoritt. dog har jeg fått interesse for usa pinto 2.3turbo. og bygger en ganske rå sånn en.

Men nå som det mest går i cosworth og ohc ist motorer her i landet. har jeg fått mere interesse til å byne på disse for da å lage noe kraftig gøy.

jeg har da påtenkt 2stk ohc turbo. med 205 blokk. en av disse var blokk filler påtenkt.

den cosworth motoren jeg driver å sammler inn deler. som er den sprekte saken jeg alt har handlet inn. uvitende om den kan brukes.

men den motoren er ikke påtenkt blokk filler. enda. men alt avhenger hva 205blokka klarer seg med.

eks. er 205 blokka. blitt fortalt at den ikke har nok gods til long studs. men og hørt noen har fått det til. men det blir som regel sjelden gjort.

det er mest sannsynlig det blir tørr foringer i 200 blokka. sammler inn all fakta og svakheter skal utbedres.

• 3 weeks later...
Posted

hallo frode. har innsug til 2dbl gassere til ohc som det er laget til feste for dyser på....intresert? 2lapper er det ditt... har vel 2 stk dl gassere som kan brukes som spjeldhus oxo.. 40/45mm. mvh S._L,90739220

Posted

hei. takker for tilbudet. men det blir ikke det jeg skal bruke. jeg har fått tilbud på omsveist cosworth innsug med ist frampart for 1000kr

jeg har et gromt plenum jeg evt kan bruke til den. men har og et ohc innsug liggende med single butterflyes og trakter.gammelt racing innsug.mekanisk injection. kan evt lage noe ut av det.men krever plenumboks iallefall. noe jobb der.

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Create New...