Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Tok ut kammen i den gamle toppen på gøy idag, og fant ut at det var en trim kam. (Kent Kcvh 34)

Noen som kan se om denne er slitt eller brukbar?

 

IMG_0468.jpg

IMG_0469.jpg

IMG_0473.jpg

IMG_0474.jpg

IMG_0472.jpg

Edited by RsTurboTaule

88 Escort RSTurbo

Posted
vis alle løfterne er fine og spisse og ikke nedslitt altså begynt å bli runde så er den ok

de er dønn flate under de.. litt lett å trykke ned "hatten" på de,det er det eneste

88 Escort RSTurbo

Posted
de er dønn flate under de.. litt lett å trykke ned "hatten" på de,det er det eneste

mente tappene på kammen men da er jo alt bare velstand da :) bare å montere :)

Posted

Satt her og tenkte litt.. siden dette er en kam som trenger justerbart kamdrev, hva skjer så hvis man skifter reg. reim og har ett originalt kamdrev på denne kammen?

Ene ventilen er jo knust på denne toppen, og det skjedde kort tid etter ett registerreim bytte på ett verksted. (Jeg visste ikke at det stod en kent kam i denne motoren da) Er det dette som mest sannsynlig er årsaken?

88 Escort RSTurbo

  • 2 weeks later...
Posted

tja er ikke godt å si det, knuste en eksos ventil på min gamle topp jeg og, hadde en trim kam i den, men ikke justerbart drev, men er ikke helt sikker på hvorfor det skjedde, hadde kjørt over 5000km før det skjedde, men har en misstanke om at den hadde hoppet over noen tenner på registret..

-86 escort rs turbo
-89 sierra cosworth
-96 mondeo 4x4
-10 fiesta 1.4tdci
 

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...