RsTurboTaule Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 (edited) Tok ut kammen i den gamle toppen på gøy idag, og fant ut at det var en trim kam. (Kent Kcvh 34)Noen som kan se om denne er slitt eller brukbar? Edited August 3, 2009 by RsTurboTaule 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 vis alle løfterne er fine og spisse og ikke nedslitt altså begynt å bli runde så er den ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 vis alle løfterne er fine og spisse og ikke nedslitt altså begynt å bli runde så er den okde er dønn flate under de.. litt lett å trykke ned "hatten" på de,det er det eneste 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
tuszi Posted August 3, 2009 Share Posted August 3, 2009 de er dønn flate under de.. litt lett å trykke ned "hatten" på de,det er det enestemente tappene på kammen men da er jo alt bare velstand da bare å montere Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 mente tappene på kammen men da er jo alt bare velstand da bare å montere ja oki hehe. ja disse er spisse de så.. 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
RsTurboTaule Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 Satt her og tenkte litt.. siden dette er en kam som trenger justerbart kamdrev, hva skjer så hvis man skifter reg. reim og har ett originalt kamdrev på denne kammen?Ene ventilen er jo knust på denne toppen, og det skjedde kort tid etter ett registerreim bytte på ett verksted. (Jeg visste ikke at det stod en kent kam i denne motoren da) Er det dette som mest sannsynlig er årsaken? 88 Escort RSTurbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
escort rs turbo Posted August 15, 2009 Share Posted August 15, 2009 tja er ikke godt å si det, knuste en eksos ventil på min gamle topp jeg og, hadde en trim kam i den, men ikke justerbart drev, men er ikke helt sikker på hvorfor det skjedde, hadde kjørt over 5000km før det skjedde, men har en misstanke om at den hadde hoppet over noen tenner på registret.. -86 escort rs turbo-89 sierra cosworth-96 mondeo 4x4-10 fiesta 1.4tdci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now