Guest Roko Posted August 23, 2009 Posted August 23, 2009 Mistet lappen den 3. juni, og fikk 10.000 i bot, og mistet førerretten i 5 måneder. Siden dette var innenfor prøve perioden, må jeg også ha ny oppkjøring og teoriprøve ha jeg fått vite, og må derfor starte hele prossessen med å søke om nytt førerkort. Men det er vel sånn at jeg egentlig ikke kan ta teorien før sperrefristen er gått ut? Har hørt at man må/kan søke om å ta den tidligere og lurte på om noen har noe erfaring med dette. Skal jeg bare levere en ny søknad om førerkort, altså ett sånt blått ark? eller må jeg skrive en personlig skriftlig søknad om å få ta teorien tidligere? Hadde vært fint å få bestilt oppkjøring så nær 3.november som mulig... vil gjerne vite om noen har vært gjennom dette før, og hvis det er tilfelle at jeg må skrive en personlig søknad, om noen da har råd og tips til hvordan denne kan formuleres... Tusen takk for alle svar!
Cosworth Racing1 Posted August 23, 2009 Posted August 23, 2009 Du kan ikke ta teori eller kjøretimer før sperrefristen er ute, dvs etter 5 måndeder. I tillegg må du ha noen kjøretimer til, tipper 5 timer.Du skal ha god grunn for å kunne begynne tidligere. Tviler på du får det siden du uansett har mistet lappen i prøvetiden. Hadde du fått lappen ut igjen etter 5 mnd hadde det kanskje gått an å prøve å få innvilget en søknad pga jobb eller noe.Husker ikke helt hvordan det foregår med papirer og sånn, men det fikser kjøreskolen for deg. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Cossyman85 Posted August 23, 2009 Posted August 23, 2009 har du lest forelegget du skreiv under på? der står d om du må ta både teori og oppkjøring. eller om d bare er oppkjøring:)
Cosworth Racing1 Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 har du lest forelegget du skreiv under på? der står d om du må ta både teori og oppkjøring. eller om d bare er oppkjøring:) Så lenge du mister lappen i prøvetiden, SKAL u ta begge deler opp igjen uansett hvor lenge du mister den 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Guest Roko Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 takk for svar. Men er det noen som vet om jeg bare kan møte opp på trafikkstasjon eller om jeg må søke om dette? har hørt noe om at halve tiden må ha gått, men har ikke funnet dette skrevet noe sted....
tuszi Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 takk for svar. Men er det noen som vet om jeg bare kan møte opp på trafikkstasjon eller om jeg må søke om dette? har hørt noe om at halve tiden må ha gått, men har ikke funnet dette skrevet noe sted....bare å sende inn søknad sånn ca en mnd før sperrefristen utgår
Cosworth Racing1 Posted August 24, 2009 Posted August 24, 2009 Som sagt tidligere, snakk med kjøreskolen. De vet dette.. 2008 VW Transporter 2,5 4motion1991 Sierra Cosworth 4x4
Recommended Posts