Jump to content

Recommended Posts

Posted

Skal ha en vanntemp føler i bilen nå. Cosworth 4x4. Vil ikke ha den i termostathuset av den enkle grunn at jeg ikke vil ha ledninger liggende ved motoren. Vil heller ikke ta ut den originale føleren til instrumentet i bilen.

Er det noen som har prøvd å sette vanntempen i blokken på turbosiden? Der det står en 18mm bolt? Like ved utluftingen til veivhusventilasjonen. Går jo en vannkanal der.

2008 VW Transporter 2,5 4motion

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted

ja. jeg hadde den der en stund. men viste litt feil syns jeg selv da. blir noe jæ.... varmt pga stråle varmen fra eksos/turbo.

jeg flyttet den til radiatoren jeg da. rett ved føler til vifte.. men ja det går ann og ha den der...............

-91 Sierra Cosworth 4wd, 0-402 12,039 187,5 kmt ,P500.Focus RS
-ST.orange/svart hiace. trekkbil :)

www.markisemannen.no

Posted
ja. jeg hadde den der en stund. men viste litt feil syns jeg selv da. blir noe jæ.... varmt pga stråle varmen fra eksos/turbo.

jeg flyttet den til radiatoren jeg da. rett ved føler til vifte.. men ja det går ann og ha den der...............

Ja alt går jo stort sett, men vil ikke ha den der hvis den vil vise feil temp ;) Da er hele poenget vekke :)

1991 Sierra Cosworth 4x4

Posted
har lagt merke til at den kan vise oppimot 20grader varmere nede på blokka, enn den som sitter bak på toppen.

Såpass ja.. Ja da er jo ikke det noe vits å ha den der.

Fåes det noen overgang for å kunne bruke skru to føleren inn der som den originale står nå? Oppe ved peilepinnen altså..

1991 Sierra Cosworth 4x4