Jump to content

hva er det beste?


Recommended Posts

Hallo. jeg skal lakkere/tektylere karroseriet mitt under, hva er å anbefale av lakk/tektyl? vil ikke ha en så alt for grov overflate, MEN det må tåle en steinsprut eller 2 uten at lakken flasser, hva bruker dere? :)

 

Tenkte jeg skulle bruke en steamer med ca 140-150 grader temp for å rengjøre å få bort eventuell løs understellsmasse, å deretter sprøyte oppå den gamle tektylen.. Skrapet tektyl en gang for mye, så orker ikke begynne med det igjen :)

Link to comment
Share on other sites

Hallo. jeg skal lakkere/tektylere karroseriet mitt under, hva er å anbefale av lakk/tektyl? vil ikke ha en så alt for grov overflate, MEN det må tåle en steinsprut eller 2 uten at lakken flasser, hva bruker dere? :)

 

Tenkte jeg skulle bruke en steamer med ca 140-150 grader temp for å rengjøre å få bort eventuell løs understellsmasse, å deretter sprøyte oppå den gamle tektylen.. Skrapet tektyl en gang for mye, så orker ikke begynne med det igjen :)

 

 

d holder fint med den stimeren. d som sitter igjen ruster ikke. funker fint og gjøre som du har tenk. bare pass på att d er tørt før du tektylerer :)

Link to comment
Share on other sites

Får det HELT sikkert i svart...men du skal vel ikke lakkere oppå eventuell understellsbehandling?....det tror jeg ikke blir vellykket....kan ikke tenke meg at det i det hele tatt går...

 

Men vanlig tektyl et kullsvart, og ganske blank....helt til den blir støvete....altså etter første kjøreturen....

 

Men er du ute etter noe spesiellt "showlook" under bilen...er det bare å kline til med grunning og lakk etter at du har rengjort skikkelig under der....var en tråd her inne, med en kar fra sverige som hadde gått "all inn" med lakkering og polering av bilen under....DET ble bra....men....det er pedantisk, som han selv sa...

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Har ingen planer om å lakkere oppå tektylen igjen nei :)

Har vært inne på tanken å skrape av all gammel understellsmasse, å lakkere. MEN, jeg har gjort det 1 gang for mye, så det kommer ikke til å skje igjen :)

 

Hva med å f.eks da rengjøre skikkelig med steameren, sprøyte/dusje på feromax under hele bilen, så tektyl oppå der igjen? da må vel resultatet bli bra og holde lenge? :)

Link to comment
Share on other sites

Svaret er nok at du steamer bilen sånn du beskriver, kjører avgårde og sørger for å få tuff kote under hele bilen....

fjern alt av innerskjermer, deksler og dekk til det du ikke vil ha bedekket :P

 

Dette gir det beste resultatet oppnåelig under en bil... hvis man ikke skal bevege seg over på showfinish.

 

Hvor holder du til?

 

Tuff Kote er på nettet, bare finn nærmeste og ring for pris. Er ikke så ille...

 

Peder

Edited by Peder`n
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror nermeste tuff kote for deg er minnesund...kanskje litt langt....er et antirust-firma i Lillehammer...tlf 61 25 12 20

Ring og hør med dem hva du er ute etter, så kan du sikkert få se på noe resultater og alternativer...hvis det finnes da....mener og huske Tuff Kote var litt hardere i overflaten enn Tektylen, og at dem går litt grundigere til verks enn gutta med tectyl....skal ikke si noe for sikkert.

Jeg skal ha Tuff Kote på bilen min til sommern....da etter å ha steamet som du snakker om...

 

Peder

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...