Guest ST200evil Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 fått en rar lyd i bilen. dunker med omdreiningen til hjulet. hørs ut som dette er på V side av bilen. dunker veldig i høy hastighet.hadde bilen i bukk i dag og lyttet, men vansklig å lokaliserer hvorfra. men hørs ut som kanskje V side av kassen ved drivaksel, eller selve drivakselen eller kanskje hjullager. hatt en lyd i hjullager H side en stund, så har kjøpt nytt hjullager. har ikke no kneppelyd som pleier å bli ved sving når det er drivknute, og er ikke sort med slakk i knutene heller.skiftet gearolje og denne bærte ikke preg av spon, eller misfarging. Tror tidligere eier har byttet clutch selv samtidig siom motorbytte. kan det være noe feil der? tror ikke dette selv, for er ikke no forskjell med clutch inne eller ute, eller i sving har ikke noe å si.. eneste er hastighet på bilen.virker og som at det blir værre når den har kjørt lengre. Er ST kassen spesiel? eller er det samme som f.eks vanlig V6? Ser og at noen av knutene har kastet ut litt fett, men ikke så mye og mansjettene er hele. men lurer på å ta ut begge, demontere og smøre opp og teste dette + bytte hjullager. bare for å ha prøvd dette føre jeg begynner å se på kassen.... kan også si jeg ikke hadde noe lyd der føre jeg byttet dekk på bilen... samme felger, men nye dekk. er litt høydekast i felger, men ikke så ekstremt. da jeg la på disse hjulene begynnte lyden å kommer. blei byttet i løftebukk. kan en drivaksel ha kommet ut av spor da?husker jeg klarte å dra en drivaksel ut av spor da jeg senket min forrige ST200. men satte dette sammen igjen var dte ikke noe lyd der... kan og si at lyden kom etter jeg byttet til nye dekk. samme felger. er litt høydekast i felger men ikke så ille.blei byttet i løftebukk... kan en drivknute ha gått ut av sporet sitt eller noe da?husker jeg klarte å få en knute ut av sporet sitt når jeg senket min forrige ST200, men satte da bare den inn igjen og var ikke noe lyd da...
Guest ST200evil Posted February 11, 2010 Posted February 11, 2010 lyden kom etter bytte av dekk. skifte disse med bilen i løftebukk. kan knuten ha glidd ut av sporet sitt?lurte på å ta av begge akslene og smøre og vaske + bytte hjullager før jeg evt styrer mere med kassen. håper det ikke er denne...
Maarius Posted February 24, 2010 Posted February 24, 2010 indre avbalanseringsloddet på felgen tar borti fjærbeinet
Gompie Posted February 28, 2010 Posted February 28, 2010 huska å skru til hjulene. sjekk med verktøy å se at alt er skikkelig tildratt, har vært ute for at alt ser greit ut men så er det en liten slakk i hjulboltene som du ikke merker hvis du river og sliter i hjulet på bukk. prøv å stramme å se om det hjelper 1996 Mondeo 4x4 clx Prosjekt 332HK og 393NM på hjula http://www.fmcn.no/forum/index.php?showtopic=16524 2003 Audi A4 1,9tdi Quattro S-Line 2008 VW Caddy 1,9tdi 198? Mercedes 190E Zetec Turbo :-)
Guest ST200evil Posted March 2, 2010 Posted March 2, 2010 så selv over bilen flere ganger (er bilmekanikker) men fant ikke noe...dvs, hørte lyden men fant ikke noe. rett føre helgen begynnte det mere å rumle... fant nå ut at det var V hjullager. måtte demontere alt for å finne det.. av med bremser + av med drivaksler for å heletatt finne at lyden var derifra... men nå er det borte var ei hard nøtt den der...fryktet gearkasse....
Recommended Posts