Jump to content

noen rs turbo spørsmål?


ford87

Recommended Posts

Orginale RST bremser med ABL er ikke noe jeg ville beholdt i en trimmet bil, men jeg er ikke helt frisk heller da ^_^

 

hva ville du anbefalt av bremser til en motor som er 180-200hk då?

Peugeot 306 stv 2001

Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)

Link to comment
Share on other sites

@fastford79.

hva tror du skjer med bremse ballansen om man setter såpass store skiver forran uten å gjøre noe bak ? d blir heilt mongo å litt til..

ser selv på bruks bilen min. har 260mm skiver forran og std tromler bak.. d bremser GODT forran å heller lite bak iforhold til før, låser framhjula LENGE før bakhjula

 

ang bremsene på RST. S1 rst har 240mm skiver forran å veldi små tromler bak. mens S2 rst har 260 og 9" tromler bak, dem igjen funker veldi bra,

 

skal du bygge om til cosworth bremser forran så MÅ du bygge om bak oxo til litt større. ellers blir bremseballansen kokko

Edited by dohcboy

Merkur XR4TI

85 Sierra xr4x4 2.8i

06 Focus ST
89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo
 

Link to comment
Share on other sites

jeg må kjøpt alt nytt av bremser og sånt pluss overhaling av calipter uansett. jeg har høyrt at en kan gange hesten med 1.3 så finner ne ut hvor masse bremsen tåler. stemmer det då?

Peugeot 306 stv 2001

Ford Escort mk4 stasjonsvogn 1987 (zetec 1,8turbo)

Link to comment
Share on other sites

@fastford79.

hva tror du skjer med bremse ballansen om man setter såpass store skiver forran uten å gjøre noe bak ? d blir heilt mongo å litt til..

ser selv på bruks bilen min. har 260mm skiver forran og std tromler bak.. d bremser GODT forran å heller lite bak iforhold til før, låser framhjula LENGE før bakhjula

 

ang bremsene på RST. S1 rst har 240mm skiver forran å veldi små tromler bak. mens S2 rst har 260 og 9" tromler bak, dem igjen funker veldi bra,

 

skal du bygge om til cosworth bremser forran så MÅ du bygge om bak oxo til litt større. ellers blir bremseballansen kokko

 

Da er isåfall bilen min helt mongo for hadde ikke noe problemer med nedbremsing ifra høy fart. Er ikke noe vekt bak på disse bilene. Ser jo folk i england som kjører med S2 tromler bak og 330 mm AP racingbremser foran.

1985 Escort Rs Turbo S1 (ombygd Xr3i)

Link to comment
Share on other sites

orginale Rådene er problemet på RST stempler er gode for 300hk råder ikke noe mer enn 200hk mens veiva holder!

 

bruk cossi bremser å man får komplett ombygnings sett til casskivebremser bak på burton 5lapper ca det er ALT til bak :)

ESCORT RST/ Sierra IST

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...