Guest fiesta rs turbo Posted March 21, 2005 Posted March 21, 2005 Har en fiesta xr2i som jeg har bygget turbo på. Kjører bare på o.2 bar lade trykk men kjører ifra xr2i 1.8. Veldig morsomt med turbo. Har bare ett problem og det er at viss jeg lader 0.4 og over så begynner den å fjuske og smelle og går ingenting. Lurer på om det er at kompresjonen er for høy eller om det er elektrisk, men skal prøve å sette i escort rs turbo blokk og se om det hjelper.
Guest pisko Posted March 22, 2005 Posted March 22, 2005 Trenger litt mer info om hvordan du har bygget motoren om for å finne noe som helst svar. Har du hevet en rst manifoil med turbo på en ellers orginal xr2i motor uten endring på bensin siden vil jeg tippe den får alt for lite bensin og å kjøre 0.4 på orginal komp er vel heller ikke no lurt da du vil smelte stemplene med for mager blanding. Når du sier bytte blokken, mener du hele bunndelen med stempler og hele sulamitten?? Vet ikke hvor bra veivhus ventilasjonen på orginal xr2i chv går sammen med turbo.
Guest ykarlsen Posted March 23, 2005 Posted March 23, 2005 Problemet kan jo også være tenningsrelatert.
fiesta_xr2i Posted March 27, 2005 Posted March 27, 2005 95 oktan og tennings bank sikkert. koble bryter på kaldstartdysa di 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now