Guest Lothar Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Hvis jeg kjører på lavt turtall i f.eks 4-gir og gasser på litt kommer hører en rar knitrelyd eller skranglelyd.. Det skjer alltid hvis motoren må jobbe mye, f.eks bånn gass opp en bratt bakke.. Noen som har opplevd det før? Eller i det hele tatt skjønner hva jeg mener?
xXx Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 det er nokk sikkert tennings bank du hører der....få noen som har ei tennings lampe med deg og still tenninga di ett par grader tilbake...fordi den har nok sikkert litt for mye for tenning......egentlig fort gjort............ RS Cosworth 1990 Mvh Raymond
Guest Lothar Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Den hopper på turtallet når den sviver på tomgang også noen ganger..En kar jeg snakka med sa at han måtte ha noen spesielle instrumenter fra ford for å stille tenninga på en bra måte på denne bilenDet er en vanlig Sierra 2.0i CL
Guest Excaliburzz Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Den hopper på turtallet når den sviver på tomgang også noen ganger..En kar jeg snakka med sa at han måtte ha noen spesielle instrumenter fra ford for å stille tenninga på en bra måte på denne bilenDet er en vanlig Sierra 2.0i CL At bilen jager på tomgang er vell et typisk problem på sierra etter mine erfaringer, men det med at han trenger noen spesielle instrumenter fra Ford for å stille tenninga?? Tullprat...Dette "spesielle instrumentet" til Ford får en også kjøpt på biltema og kalles ei tenningslampe Trenger også en 13mm nøkkel for å løsne fordeleren. Mvh. Kim Henriksen
Guest Lothar Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 hehe, syns også det hørtes litt tullete ut.. Jeg byttet topp på denne bilen for ikke så lenge siden, og når vi skulle stille inn de derre kjørnemerkene etter hverandre på svinghjulet og kamakslingen var det mange hakk nede på svinghjulet.. Er det supernøye hvilket hakk den er på eller er det samme hvilket hakk bare ett av hakkene? Alle hakkene lå etter hverandre.
Guest Excaliburzz Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 hehe, syns også det hørtes litt tullete ut.. Jeg byttet topp på denne bilen for ikke så lenge siden, og når vi skulle stille inn de derre kjørnemerkene etter hverandre på svinghjulet og kamakslingen var det mange hakk nede på svinghjulet.. Er det supernøye hvilket hakk den er på eller er det samme hvilket hakk bare ett av hakkene? Alle hakkene lå etter hverandre. Hvis alle hakkene lå tett inntil hverandre og mellom 2 skruehull er det ikke fali. Grunnen til at du skal merke opp på svinghjul/motor er for å være sikker på at du ikke skal få kast i svinghjulet når det monteres på igjen.
Guest Lothar Posted March 28, 2005 Posted March 28, 2005 Da er det greit, jeg kunne ikke høre noen ulyder fra motoren, ting som slo inni hverandre eller noe sånnt heller.. Men når det gjelder den tenningsbanken... Bilen er litt dauere enn den skal være, er det også et bra tegn på at det er tenningen som må justeres?
Recommended Posts