Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei!

som topic sier, så tror jeg sannelig at min zetech motor har støtt på et lite problem.

Motoren begynte å lage en merkelig "suse" lyd under pådrag, tenkte ikke noe mer på det.

så begynte bilen å bli veldig "dau, lat" you name it.

Nå har den begynte å lage en svak skrapelyd etter at jeg har gitt gass. hvis jeg f.eks bremser på girene, så hører jeg skrapelyden ganske tydelig.

Jeg tok opp tennpluggene for å sjekke de etter at den virket "dau," der var det olje gitt, ser ut som jeg har en liten lekasje i toppdekselpakningen ellerno, men den lekasjen var det FØR jeg støtte på skrapelyd problemet og susingen.

Til info, så står det Åpent filter på, men tror ikke dette er tett, for da ville den vell dø ut på høyt turtall?

Posted (edited)

Prøv og hold hånda forran innsuget, er det anntydning til bensin "skvetting" der ?

Du kan jo og sjekke for tennisballer i eksosen :P

Edited by Ford Granada

Hvis det ikke er Ford, er det ikke bil!

- Sierra Mk1 3 dørs. 86' 2.9i

F5A1DADDBF3B8BEDE93D52E4B3405B45.png

Posted

Prøv og hold hånda forran innsuget, er det anntydning til bensin "skvetting" der ?

Du kan jo og sjekke for tennisballer i eksosen :P

hehe, så en lacross ball (enda hardere) nede i bakpotta en dag. :) men tror ikke det er det. :D

hvis det "skvetter" bensin, hva kan det være da?

mistenker at den får litt lite bensin jeg... siden den stopper å akselerer etter 3500RPM i 2 gir...

• 3 weeks later...
Posted

noen andre som har forslag, kommer en svak suselyd i fra motoren som forsterkes ved pådrag. byttet luftmengdemåler, sjekket luftfilter uten resultater. det er ikke noe "hakking" opp til rett under 3000 RPM, det bare stopper mommentant der. På tomgang likt, med mindre jeg akkurat starter bilen, da kan det gå oppmot 5000 rpm...

skjønner ikke dette... bensinpumpe gåen? tett bensinfilter? tett katalysator... noen som har hatt dette på sine biler?? symptomer?

trenger hjelp!!!!!!!