Guest Turbonetixs Posted April 29, 2005 Posted April 29, 2005 Har en escort xr3i 92 modell...Har vurdert turbo på den, men vet ikke... Noen som kan komme med tips til endreing av motor..vil ha mer hester i bilen..Skal også style bilen, så sider til styling og felger mottas med stor takk.. Håper på noen svar.
Guest Compom Posted April 29, 2005 Posted April 29, 2005 Hva med å prøve å få tak i en RS2000-motor? Det må da være enklere og billigere enn å bygge turbo? Sloggi her på forumet kan vel muligens hjelpe deg med en motor hvis det skulle bli aktuelt!Da får du en god og sprek motor. Styling? Senk, lakk lister o.l., hold deg unna banzaifangere og unviersalvinger! Og Escort Cosworthhjul gjør seg veldig på den bilen. Bilde av min gamle RS...
Guest Turbonetixs Posted April 29, 2005 Posted April 29, 2005 Ok..Men er det turbo i den rs2000 maskinen? Har du noen fler tips til hva jeg bør gjøre?
RsTurboTaule Posted April 29, 2005 Posted April 29, 2005 Ok..Men er det turbo i den rs2000 maskinen? Har du noen fler tips til hva jeg bør gjøre?<{POST_SNAPBACK}>Ikke Turbo i Rs2000 ,men det er jo 150hk... sikkert ikke noe prob å få 165hk med eff. anl. kn filter og litt sånn 88 Escort RSTurbo
Guest Turbonetixs Posted April 29, 2005 Posted April 29, 2005 det er 130Hk i min xr3i nå..Og det er org...Er int i turbo..Digger turbo..hehe
Guest xsiv Posted May 4, 2005 Posted May 4, 2005 turbo er en dyr affere og begynne med, hvorfor hmm, jah feks ikke en en rs2000 motor eller en 2.0 Zetec ? Men jeg regner med att 90% av du har lyst på det er for og ha dump ventil ? vist så, så kan jeg ta opp masse dumping i alle farter og laddetrykk, så kan jeg sende til deg, så fikser du bare ett råfett anlegg inni bilen og utenfor bilen.. (sorry har en offtopic periode nå tror jeg) bedre en og blø i mange dager i strekk..
Robox Posted May 4, 2005 Posted May 4, 2005 (edited) go banzai... billigste måten å få turbo i den må da være å sette i en rst maskin... eller hvorfor ikke zvh eller zetec turbo? eller bare turbokonvertere den maskinen du allerede har? edit: eller du kan jo kjøpe trykkluft på flaske og sette en dumpventil på den... Edited May 4, 2005 by Robox
Guest Turbonetixs Posted May 4, 2005 Posted May 4, 2005 Noen som vet hvor jeg kan få tak i bolt on turbo kit til xr3i? Noen mer som må byttes da en turbo konverterer?
Guest RSfreaken Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 Vet de har solgt Turbo konvert kits til XR3i i england,men disse er ikke lette og få tak i lengre. Det letteste du kan gjøre hvis du kun er ute etter et lite boost er å kjøpe deg en T3,filter som passer,turbomanifold (nye pakninger),lage til eksos eller kjøpe RST anlegget(vet ikke helt hva som passer på din model,men er enkelt og lage til),det du trenger av slanger,borre hull i bånnpanna for olje returen,dump etc. Og kjøre 0,15-0,2 bar på dette skulle gå fint.Og du vil merke vesentlig forskjell.Kjører du mer trykk,brenner du hull i stempla dine,så ikke prøv Ut over dette,skal du ha mye hest og mer trykk er du nødt til og få i andre low komp stempler,skifte til rst topp/innsprut etc håper dette hjelper Lykke til
RsTurboTaule Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 Vet de har solgt Turbo konvert kits til XR3i i england,men disse er ikke lette og få tak i lengre. Det letteste du kan gjøre hvis du kun er ute etter et lite boost er å kjøpe deg en T3,filter som passer,turbomanifold (nye pakninger),lage til eksos eller kjøpe RST anlegget(vet ikke helt hva som passer på din model,men er enkelt og lage til),det du trenger av slanger,borre hull i bånnpanna for olje returen,dump etc. Og kjøre 0,15-0,2 bar på dette skulle gå fint.Og du vil merke vesentlig forskjell.Kjører du mer trykk,brenner du hull i stempla dine,så ikke prøv Ut over dette,skal du ha mye hest og mer trykk er du nødt til og få i andre low komp stempler,skifte til rst topp/innsprut etc håper dette hjelper Lykke til <{POST_SNAPBACK}>med andre ord¨:det er billigere og lettere å bare kjøpe en RsTurbo motor! 88 Escort RSTurbo
Guest RSfreaken Posted May 5, 2005 Posted May 5, 2005 Det er helt riktig.Men kanskje litt morsommere og konvertere selv,synes jeg hvertfall.Men har du mulighet til å kjøpe en komplett RST,er jo det noe du selv må finne ut,hvor mye gidder du gjøre selv.Med en komplett RST får du jo en fabrikk laga turbomotor med topp som har litt større eks+innsug,turbo kam osv.billigere måte uten tvil. Men ikke glem,skal du ha turbo uten og bruke en RST motor,bør du bruke en RST girkasse hvertfall.Er ikke diff sperre på XR3i MK5 vel?
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now