Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hvor mye kan jeg senke mondeoen min når jeg har 17" felger på? slik de ikke tar nedi?

Mvh Ronny S

2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Guest Tommeliten
Posted

Jeg har senket min 35mm, ikke så mye men ingen problem. Personlig tror jeg ca 30-40 senking hadde vært best estetisk ihvertfall.

Guest ErikW
Posted

Hei

Eg har senket min mondeo 35mm med et sett eg kjøpte på mekonomen.

Bilen ble ALLLT for lav bak og litt for høy fremme :ph34r:

Hadde det blitt en mellom ting hadde det ikke vært noe problem,men nå kan eg knapt kjøre med folk i bilen.Men ellers med original fangerene er det ikke noe problem med subbing rundt om,det går verre ut over combat bak enden og hjulbuene bak :angry:

Mvh Erik W

Posted
Hei

Eg har senket min mondeo 35mm med et sett eg kjøpte på mekonomen.

Bilen ble ALLLT for lav bak og litt for høy fremme :ph34r:

Hadde det blitt en mellom ting hadde det ikke vært noe problem,men nå kan eg knapt kjøre med folk i bilen.Men ellers med original fangerene er det ikke noe problem med subbing rundt om,det går verre ut over combat bak enden og hjulbuene bak :angry:

Mvh Erik W

Tar den nedi med hjulbuene med 35 mm senking?

Skal prøve å skaffe 40/30 senking, blir nok finest det

Mvh Ronny S

2013 - Focus Titanium 2.0 TDCI Powershift automat, STV, Styling :cool2:

2010 - Mondeo Titanium X 2.0 TDCI Automat, STV
2005 - Mondeo, 2.0 TDCi Automat, STV
2005 - Focus 1,6i 16v 5-dørs, full MS styling :)
1995 - Mondeo, 2.0i 16v GLX Sedan
1986 - Opel Kadett 1,8 GSI

Guest ErikW
Posted

Hei igjen

Tror egentligt problemet hos meg ligger i dårlige fjærer.Virker ujevne :ph34r: , så eg lurer på noen andre fjærer. Skal finne ut hva di heter de eg har.

Mvh Erik W

Guest Tommeliten
Posted
Hei igjen

Tror egentligt problemet hos meg ligger i dårlige fjærer.Virker ujevne :ph34r: , så eg lurer på noen andre fjærer. Skal finne ut hva di heter de eg har.

Mvh Erik W

Jeg har samme problemet som deg... Har H+R fjærer, 35mm.. Bak er hjulene oppei hjulbuen, mens fremme er det fortsatt godt mellomrom....

Link til bilde av bilen min

• 3 weeks later...
Guest keldorn
Posted
Hei igjen

Mvh Erik W

Jeg har samme problemet som deg... Har H+R fjærer, 35mm.. Bak er hjulene oppei hjulbuen, mens fremme er det fortsatt godt mellomrom....

Link til bilde av bilen min

Hehe.. Er det gamle bilen til adam?

Vertfall, den en må passe på når man skal senke bilen er at man har fremhjulsdrift og motoren over fremhjula! Så lavest fremme!! Viss man bare senker i vei og har feile "instillinger" mister man mer veigrep enn man får... Weitec har ett bra kit med 60/40 senk, men det blir vel kanskje litt extremt for norske veiforhold.

Guest ja9^
Posted

Jeg har senket min mondeo mk1 sedan 55-40. bare byttet fjører da..

Men når jeg hadde demperne ute for å hive på nye fjører så ble jeg overaskert over hvor SINNSYKT myke å slakke de er :P men men.

Har jeg 4 og 5 i bilen så må jeg kjøre VELDIG send gjennom svinger for å ikke ta nedi bak, ihvertfall med 5.. sitter det 3 store folk bak så er den nedi når den står i ro ca :S

Men ser nå etter senkesettet har vært på en stund at det har blitt lavere bak en fremme, ikke noe serlig mye men litt.

men jeg skal få meg noen pinnharde dempere å nye foringer snart.. har sikkert 0 foringer bak på bilen for tia.. :S kjennes ut som bakdelen henger på slep :(

..føler bare bytting av foringer er en xtrem drittjobb :P

men jaja, tipset må vel være å kjøpe senkesett som senker mere framme en bak ihvertfall :P

Men tror det vil hjelpe betraktelig med nye dempere. slå til med koni evnt eibach :)

Guest Tommeliten
Posted

Jeg klarer å kjøre med to passasjerer i bilen... Prøvde med tre stykker i Bergen sentrum en gang.. funket ikke uansett hva hvordan jeg kjøre.... Men de som kjenne Bergen sentrum forstår hvorfor....

Gamlebilen til adam? Kan ikke huske at fyren jeg kjøpte den av het adam, men hvem vet...

Guest ErikW
Posted

Hei

Har og det problemet med min mondeo,senket 35mm og eg kan ikke ha folk bak i bilen omtrent :angry: .Hjulbuene mine er kvesta nå..og combat bakfangeren..vel...er ikke fin!

Alt for lav bak og litt for høy fremme.. <_<

Mvh Erik W