Pål Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 Har en Galaxy 2010 mod. 163hk. Titanium aut. Bruktimporert mai 2012 med en km.stand på 25000 km. Har i det siste merket en slags ventilklikk i turtallsområde rundt 2000 omdr. når motor er kald. Bilen "jager" og lugger litt ved girskifte fra 1. til 2. gir. Usikker på om ventilklikk og dette med "jaging", "lugging" har sammenheng? Forhørt meg på Stamsås hvor de antok at det kan være oppgraderig av dieseldyser og automatkasse. Bilen har nå en km. stand på 36000 km. Har selvfølgelig peilet og sjekket oljestand, men vet ikke hvordan olje bilen har. Alt er som det skal bare temperaturen på motor kommer opp. Noen som har tips om grunnen? Erfaring om lignende? Glad for svar.Tar og setter bilen inn for sjekk/service, men vil bare forhøre meg slik at jeg ikke blir lurt "så mye". Link to comment Share on other sites More sharing options...
dohcboy Posted January 11, 2013 Share Posted January 11, 2013 (edited) veit at generelt "kakkler" diesel motorer ganske greit på kald motor på rundt 2000 ca + - Edited January 11, 2013 by dohcboy Merkur XR4TI85 Sierra xr4x4 2.8i06 Focus ST89 Sierra 2.0 i cls ohc turbo 89 Sierra 2.0 i cls dohc 86 Sierra 2.0 isturbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommen Posted January 12, 2013 Share Posted January 12, 2013 Det er heilt vanlig når de er kalde.. Eg lar den somregel alltid stå å gå seg varm The Golden era.. 1986-1987-1988 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now