Jump to content

Sierra ohc clx motor problemer


MermoZ

Recommended Posts

hei har en sierra 2.0 och insprøytnings motor jeg har store problemer med.

den starter sjeldent frivillig 2 siste gangene har jeg måttet slepe startet den, og når den først starter så går den kunn pp 3 cylinder og spytter flammer fra eksos, har prøvd lenge nå å få fikset den men finner ikke ut hvor problemet ligger så søker assistanse fra en med kunnskap i tr.heims omerådet da jeg ikke har rå, tid eller lyst til å bytte motor det hender seg den starter og går fint men det er veldig sjeldent

 

Og motor problemet er hoved grunnen til at jeg ikke får bilen eu godkjent, har brukt mye tid på sveising av kanaler og dørstokk dermed vil jeg ikke gi opp bilen

 

Setter stor pris på tilbakemeldinger :-)

Førstebil: Orginal Sedan Sierra 4x4 Cosworth > Rullende Prosjekt

Mini Prosjekt: Sedan Sierra 2.0i clx > under restaurering inntil videre

Prosjektbil: Cupe Sierra XR4i 2.8i > venter på full restaurering

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde samme problemer på min 90mod ohc når det ble kaldt ute. Fikk tips om kondens av en skipselektrikker, og da var det ikke snakk om kondens i bensinen, men kondens i noe elektrisk. Det er nemlig veldig ofte det blir kondens i noe elektrisk, og det er ikke alltid så heldig. Jeg fikk låne en spray av han, som smurte og drev ut fuktighet. Sprayet ALT av elektriske kontakter jeg kunne finne i motorrommet, ink sikringsboksen. Tok frahverandre en og en kontakt og sprayet. Dette gjorde jeg da selvsagt i plussgrader, og problemet har vært borte siden :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...