Jump to content

Fra is til 2,9


Broberg

Recommended Posts

Hei! Jeg planlegger å bygge om min sierra is sedan 90' modell- om til 2,9 v6. (Ikke boa/bob) og nå har jeg fått klarsignal av vegvesnet, så nå er papirjakten og delebiljakten igang!

 

Tanken er å få tak i en delebil jeg kan ta alt av deler fra. De er veldig vanskelige å finne! Og ennå værre ettersom dette skal godkjennes, for da må jeg bruke deler fra samme årsmodell eller nyere.

 

Så til hovedspm. mitt: vil det gå ann å bruke en scorpio 2,9 som delebil? Jeg tenker å ta for/bakstilling, motor, ledningsnett, gir, bremser, og for at bt skal bli fornøyde må jeg bytte drivverk også fra delebil. Er det noen forskjeller med f.eks bensintilførsel eller servostyring som jeg må tenke over når jeg skal bygge om? Ledningsnett wiere og den delen blir jo løst, vil bare høre litt rundt, bedre å være føre var:)

 

Takker for alle svar og innspill! :)

1987 Sierra 3dørs SS/kosebil (Prosjekt: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76725-1987-3dørs-ss-kosebil/)
1990 Sierra Sapphire Sedan 2.0 IS
1990 Sierra MK2 XR4i
1990 Sierra DOCH

Link to comment
Share on other sites

du kan bruke fra scorpio, men ville ikke tatt forstilling og bakstilling, (passer over men er 5 bolt) + att da må du bytte styrestag og div. + att du ikke har spedometer utak på gearkassa, da scorpio har elektrisk.

bensin tilførsel er bare og kjøpe ny bensin slange, trenger ikke bytte rørene bakover, men burde bytte den orginale bensin pumpa. elers er det bare og kjøre på:)

Link to comment
Share on other sites

Lm cossy er inne på noe der! Akselvektene kan jo ikke endres ifølge vegvesnet, så da må man jo nesten droppe godkjenning!:) godt valg av vegvesnet! Rart folk kjører ulovlige biler!

1987 Sierra 3dørs SS/kosebil (Prosjekt: http://www.fordclubnorway.no/forum/topic/76725-1987-3dørs-ss-kosebil/)
1990 Sierra Sapphire Sedan 2.0 IS
1990 Sierra MK2 XR4i
1990 Sierra DOCH

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...