Marinderoy Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Hei. Har kjøpt meg ein 96 mod mondeo 1,8 bensin. Den fusker voldsomt når bilen blir varm, då ved igangsetting i f.eks lyskryss. Forrige eigar har skifta plugga, coil, pluggledninger i høst - men då ifrå ebay. Ser tennledningene er unormalt lange. Feil ledninger, eller er de lange når det bestilles pjusk frå ebay? Bilen har berre gått 96 000. Km. Lurt å skifte olje, alt av filter, og rense tongangsregulator og spjeld? Jager litt på tomgang og. Nesten som den slokner. Tips nokon?
Pusur_ Posted March 6, 2014 Posted March 6, 2014 Falsk luft er kjent feil på disse! Gå over alle slanger og koblinger med startgass, bøy og vri litt på slangene samtidig
Marinderoy Posted March 23, 2014 Author Posted March 23, 2014 Har prøvd no å spraye rundt no på alle mulige slanger. Men finner ingen lekkasje. Nokon som har vert bort i at det hjelper å rense spjeld osv? Tomgangsventil?Begynner ikkje å fuske før motor er varm og den kommer ned på tomgang for so å sette igang igjen. Fusker ikkje om bilen er konstant under køyring
thotet Posted April 6, 2014 Posted April 6, 2014 Hadde akkurat samme problem, det viste seg å være egr ventilen. Jeg blendet den bare, ble helt grei igjen etterpå!:-)
Marinderoy Posted April 7, 2014 Author Posted April 7, 2014 Hm, då får eg prøve det. Prøvde å rense tomgangsventilen uten nytte. Takk for svar:)
thotet Posted April 12, 2014 Posted April 12, 2014 Hm, då får eg prøve det. Prøvde å rense tomgangsventilen uten nytte. Takk for svar:)Fant du ut av problemet?:-)
Recommended Posts