Jump to content

Focus ST ønskes kjøpt


Ukkestad

Recommended Posts

Er på jakt etter en Ford Focus ST mk2 som er så å si i orginal og god stand. og veldig fint vis den ikke er vinterkjørt.

Eksempel på en bil som kunne vært høyest aktuell vis det ikke hadde vært 5 dørs.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=47693753&searchclickthrough=true
 

har ingen max pris men betaler for det jeg får.


håper det er noen som har lyst til å selge :)

Link to comment
Share on other sites

om du skal ha en orginal en, er vel den blå imosjøen beste valg.

Men vil anbefale deg på det sterkeste og velge tre dørs med svart skinn. 

 

Eneste her er at dem er det veldig få av i norge.

ST er ikke det du finner flest av her til lands og få er orginale enda. Er det Electrik orange du ønsker eller er det samme åssen farge?

Link to comment
Share on other sites

om du skal ha en orginal en, er vel den blå imosjøen beste valg.

 

Men vil anbefale deg på det sterkeste og velge tre dørs med svart skinn. 

 

Eneste her er at dem er det veldig få av i norge.

ST er ikke det du finner flest av her til lands og få er orginale enda. Er det Electrik orange du ønsker eller er det samme åssen farge?

Den i mosjøen ser litt rufsete ut kan se på bilde at det er litt rust i hjul bua bak på sjåførsiden.

gjør ikke noe om den ikke er helt orginal men bare ikke det har tatt helt av :)

 

farge har ikke noe å si så lenge bil er bra, er ikke så mange å velge i så må nesten bare ta den fargen man kan få vis bil er bra:)

 

men den annonsen jeg linket til var bare et eksempel på en bil jeg syntes så veldig lovende ut men synd det var 5 dørs :(

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ser det også er en på kjeller utenfor Oslo.

 

Den svarte på finn tilhørte en her inne. Steimon ST

 

Men den er jo litt modifisert.

 

Den andre mørke grå 4 dørs tilhørte dumpvalve her. Så de fleste der ute kommer fra folk her inne :)

Link to comment
Share on other sites

Den på kjeller hadde vært kjempe fin den vis den ikke hadde vært rust i hjulbuene bak på begge sider og litt framma på sjåførsiden og i bagasjerommet + dårlig service historik. har vært å sett å prøvekjørten og til den prisen var det ikke vært det dessvære.

den svarte er vel desværre 5 dørs :P `?

 

Link to comment
Share on other sites

ja, rusten er noe dritt på disse st`en og synd selgerene nå idag tror dem sitter på gull gruver, ST har tapt seg godt i verdi og nå som det venter en facelift ST og RS til høsten veit jeg virkelig ikke om det er verdt og betale mye mere en 200 for disse bilene, billigere og kjøpe en i sverige og regge den her i norge en det er og kjøpe en brukt her til lands.  

 

Eneste som nå kan redde prisene på ST mk2 er at RSmk3 ikke kommer til norge. Men fikk solgt min for 185, og tok 3 dager og få en kjøper. så tror vel folk er litt vel optimistiske over prisene dem krever for en gammel bil med en god liste med kjente feil.

 

Du burde vertfall sjekke opp litt historik.

og viktige ounkter er:

 

- Kjent med sprekk i sylinder, og da vil du merke det på eksos og røyk ut av olje peiler og lokket på toppen,

 

- Olje filter huset er kjent at ryker, og burde helst vere byttet ut, om ikke burde vertfall det være ny og oppgradert slange til den.

 

- Ledningsnettet i lyktene (kun xenon har kjente feil) ballast også kan ha feil.

 

- MAF, MAP og boost solinoid er kjent at blir svake og får feil etter vert, 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...