Jump to content

Tilbake etter 4 år. Trenger en update på diverse!


86cosworth

Recommended Posts

Hei hei godt folk!

 

Har endelig klart å somle meg inn på forumet igjen etter 4 års fravær.

Har vært noen hektiske år siden sist, og den stakkarslige vingebilen står nøyaktig på samme plass nå så den dagen i august 2010 jeg parkerte den og tok av skiltene.

 

Begynner og nærme meg en plass og begynne å ha den for en restaurering nå, og da endelig kan ting begynne og skje. Dessverre er jeg helt utdatert på dette område blitt.

Dette gjelder både priser på deler og oppsett på motor osv.

 

Hva er en salgbar pris på T5 kasse for tiden?

Og er det interesse for slik for tiden?

Er Ford og cosworth interessen blitt slapp de siste årene?

 

 

 

Bilen ble lakkert i 2007, men jeg kommer nok til og gå for en ny lakkering igjen.

Hva koster en hellakkering nå i disse tider?

 

Motoren kommer jeg nok til og sende inn til EBB etterhvert som den tid kommer.

Da jeg parkerte den i 2010 fikk jeg vann i oljen.

Undersøkte aldri noe. Noen formeninger om hvor dette kan komme fra?

Sprekk i topp eller blokk? Turboen som har takka for seg?

 

Kjørte med 330 oppsett på original 2wd turbo. 1,5 bar med peak på 1,7 bar. Bremsa 306,7 hk og 398nm på hjula om jeg ikke husker helt feil.

 

Målet når jeg setter i gang igjen er en motor med rundt 330-350hk, men vil ha mer nm. 100nm mer på hjulene er jeg ute etter.

 

Hva turbo er det mest kurrante nå for tiden til dette bruket? Tidlig spoolup er det jeg skal ha, og ikke 500hk på 7000 rpm. Kamakslinger til dette bruket?

Tar i mot all informasjon jeg kan få.

 

Regner med EBB har roen på dette, men tenker og sette opp et ca budsjett.

 

Er også interessert i ny kasse. Den jeg har er meget tight og fin. Skraper litt på 2. og 3. gir.

Tenker på tremec kasse, den som heter T-56 og har 6 gir.

Med litt høyere utveksling på diff, feks 4.27, ser jeg for meg at å få lagt inn 6. giret på motorveien blir en bra invistering. Nå skal det sies at jeg ikke har snøring på verken utveksling og om den girkassen i det hele tatt passer uten modifikasjoner av tunnel, noe som er uaktuelt.

 

Lufter det nå i håp om litt innspill og utspill.

 

Håper noen ildsjeler fortsatt er her innpå.

 

På forhånd takk!

Edited by 86cosworth

1986 Ford Sierra Cosworth, moonstoneblue *orginal*

 

1985 Ford Sierra 2.0L 3dørs *skal bygges om med tiden*

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

angående priser så holder dem seg bra di da det er sjelden vare det meste som begynner og slutter på cosworth  generelt. men interessen er det litt så som så med da dette begynner og bli klenodier og ikkje noe som 19 åringer freser rundt med som før. men det finnes nok plenty ild sjeler ;-)  

total overhaling på min motor for 1 1/2 år siden hos ebb var vell ca 16-17 lapper blokk og topp men eg skrudde alt sammen igjen selv.

olje i vann kan være så mangt men eg vill tippe topp pakningen din har takka for seg eller turboen,

RS Cosworth 1990

 

 

Mvh Raymond

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...