Jump to content

mk4 clutsh


teddy

Recommended Posts

hei. har en mondeo mk4. 2010 med 2.0 tdci 115 hk. dener nå mappet. merka da clutshen var dårlig slipper ved full gass...

noen her med peiling på hvilken clutsh jeg bør velge fra større hk alternativer enn 115 hk. mener å hørt engang det var kraftigere clutsh fra 165 hk...

alle svar motas med stor taknemmelighet...

Link to comment
Share on other sites

hei. har en mondeo mk4. 2010 med 2.0 tdci 115 hk. dener nå mappet. merka da clutshen var dårlig slipper ved full gass...

noen her med peiling på hvilken clutsh jeg bør velge fra større hk alternativer enn 115 hk. mener å hørt engang det var kraftigere clutsh fra 165 hk...

alle svar motas med stor taknemmelighet...

Skulle no tro at en original er god nok. Eg har akkuratt samme motor med tuning fra bsr. Ca 166 hk. Aldri hatt problem med clutchen. Kanskje den bare er slitt ?

Link to comment
Share on other sites

Skulle no tro at en original er god nok. Eg har akkuratt samme motor med tuning fra bsr. Ca 166 hk. Aldri hatt problem med clutchen. Kanskje den bare er slitt ?

clutshen var slitt da jeg kjøpte bilen. skall byttes tenkte bare å forsterke samtidig. om det går da...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

clutsh er bytta. kværnland bil i Trondheim skulle ha 30 000 kr for jobben. bestilte nytt fra England via EBAY kom på ca 4500 kr ink dualmass svinghjul og pumpe og nye skruer. tidligere problemer med å få bilen i revers da motor gikk er borte. måtte stoppe motor for å få bilen i revers, så starte ijen...

tusen takk for alle flotte svar på tråden...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...