Jump to content

Mondeo MK3 2002 mod Bensin Automat


Kindher

Recommended Posts

Hei!

 

har en vininne som har en mk3 2002 2.0 bensin automat. Bilen har passert 300 000, har vært overhaling på motor en gang, men vet lite om automat kassa ble bytta eller ikke.

 

Det startet med at når hu kjørte så mista hu motorkraft i 2 sekunder mens alt av målere gikk til tops. Trykka en av Overdrive så slutta den å tulle.

 

Men her den ene dagen så slutta bilen å gå fremover. bilen går i revers, samt fremover når den er kald i 5 minutt i 1 gir. Tok den da inn på bokk, og tappa olja på kassa å den var veldig stygg. Prøvde så å fylle på ny olje samt ta av slangen som går inn i oljekjøler la motoren kjøre noen minutter på tomgang for å tappe av resten av olja som er "gammel" i systemet. Fylte så opp til nivået hvor olja skal være når den var varm.

 

Men bilen går ikke framover enda. om jeg tar den fra D til 1 så merker jeg at den "rykker" litt til om jeg har noe turtall, men bilen gjør ikke mer enn dette. Revers fungerer utmerket.

 

Ble anbefalt av en kar å bytte filter, men etter hva jeg kan søke meg opp til må en "kløyve" kassa for å kunne bytte dette filteret.

 

Er det noe mer håp, eller er neste ting å bare bytte kassa/hugge bilen?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...