Jump to content

Høy tomgang Sierra IS


eivi91

Recommended Posts

Hei,

Hver gang jeg starter bilen kald, så er tomgangen normal. Men etter jeg har kjørt litt, så er tomgangen for høy. Den går heller ikke ned igjen av seg selv, jeg må stoppe og starte motoren på nytt, og da er tomgangen normal. Helt til neste gang bilen startes fra kald. Noen som har formeninger om hva som kan gjøre dette?

Tomgangsregulatoren er helt ny, kjøpt fra Autodoc (fabrikant Hitachi), men kan jo selvsagt være denne som tuller.

Se video av problemet her:

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg hadde en IS med akkurat samme problemet. Om vinteren startet jeg bilen for å få den litt varm før kjøring, så rask motoren ble varm steg tomgangen så høyt at det hørtes ut som bilen skulle lette. Da måtte jeg skru av bilen og på igjen for at den skulle bli normal igjen hver gang.

så hvis jeg ikke husker helt feil så var det temperatur sensoren som var gåen og måtte byttes og da ble det i orden.

Hjernen fikk ikke noe data på temperatur forandringer i motoren så den regulerte seg ikke deretter, bortsett fra da bilen ble startet på nytt som ble en manuell reset i riktig temp.
 

Håper det fikser problemet ditt!

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar!

Hvilken temperatursensor var det da?

Jeg har byttet både den lille sensoren i front av blokka (kjølevæsketemperatur?), samt den større sensoren under innsuget (motortemperatur?).

'86 Sierra 2.0i S
'13 Subaru Forester 2.0i
'09 Subaru Legacy Outback 2.0D
x - '08 Fiesta ST150
x - '92 Sierra DOHC

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...