Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hei.
Ny på forumet men ikke ny med Transit. Hadde faktisk en 1969 modell som russebil i 1983 og en 1986 modell som privatbil fra 1990-1995.
Og nå har jeg planer om Transit Custom L1H1 som privatbil, har et budsjett på ca 300 000. Usikker på motorvalg, 130 hk eller sport med 170 hk, ser at på mange tester på Youtube så lovpriser de sport for den er morsomere å kjøre, men Edd China sier 130 hk holder fint. Hva synes du er best?
Ser at noen Sport selges "billig" sammenlignet med årsmodell og kilometerstand, er det fordi de har manglende servicehefte og eller er kjørt hardt så bilen er sliten?
Har du/dere synspunkter eller erfaringer med disse motorene?
Registerem:  Hva er egentlig riktig ang km og år?  Pris på ny reg.rem? Ca 12 000,- hørte jeg noen si, stemmer det?
Andre krav: Automatgear, webasto med fjernkontroll, hengerfeste, stoffseter, generasjon 3 sync på radio og oppvarmet frontrute. Noen synspunkter?
Andre planer, litt enkel innredning bak, led-lys, enten led-bar eller runde 9", BFGoodrich All Terrain dekk. Grunnen til dekkvalget er at jeg kjenner noen håndverkere som klager på de orginale dekkene hvis de kommer litt utenfor asfalten, spinner på vått gress. Blir selvsagt ikke Off-road kjøring men kjekt å komme gjennom brøytekanter, slaps og gørre. Ser også at mange i UK og Tyskland bruker disse dekkene på bobiler og hjemmelagde campervan.