Trond_V Posted July 24, 2005 Posted July 24, 2005 Ja... Fikk en liten tanke her i ettermiddag, om å sjekke ut mulighetene for å anskaffe meg en mkII xr2. Tok ett kjapt søk på autodb, der var de ett heller dårlig resultat. Kom opp 2 stk til 6 - 7000,- Så hvordan er tilgangen på xr2? Og ikke minst hvordan er prisnivået på en helt ok bil. Med ikke alt for mye rust på.. Viss det blir noe av, så er planen å legge ut fiestaen jeg har nå for salg. får jeg det jeg vil ha så blir den solgt (ellers beholder jeg den), og da blir det innkjøp av xr2. (viss den jeg har nå blir solgt)
Guest Fole_Gale Posted July 25, 2005 Posted July 25, 2005 Hei.Tilgangen på Xr2 og XR2i er begrenset. Det er noen som blir solgt, men stort sett bare et par som er advertert i gangen. Var selv på jakt etter XR2 lenge, men fant aldri noe som tilfredstilte. Et tips for å få tak i en, kan være å sette ut "Ønskes kjøpt" annonse. Slike biler tror jeg blir fort solgt, uten noe form for annonsering. Prøv også Kelkoo, der kommer det opp biler fra flere annonsører samtidig.6-7 tusen er en grei pris, men på den typen må du være veldig vàr rust i dørken og hjulbuer, særlig dørken foran. MVHRoger
Trond_V Posted July 25, 2005 Author Posted July 25, 2005 Hmm... JA får se hva som skjer. Er en betingelse at jeg blir kvittt den jeg har nå, OG at jeg har en ny bil på rede hånd (må ha bil). fant denne http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.p...emplate=default stussa litt over at den ikke var eu-godkjent. Er nå bare en kjapp tlf til selger det. Så får vi se hva som skjer. KAn jo være at de blir xr2 på meg og. Hvem vet.
Guest mk1xr2 Posted July 28, 2005 Posted July 28, 2005 Hmm... JA får se hva som skjer. Er en betingelse at jeg blir kvittt den jeg har nå, OG at jeg har en ny bil på rede hånd (må ha bil). fant denne http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.p...emplate=default stussa litt over at den ikke var eu-godkjent. Er nå bare en kjapp tlf til selger det. Så får vi se hva som skjer. KAn jo være at de blir xr2 på meg og. Hvem vet.<{POST_SNAPBACK}> disse er det mange igjen av .selv vet jeg om 4 stk og en mk1 til salgs
Guest Missxr2 Posted July 28, 2005 Posted July 28, 2005 Hei.Tilgangen på Xr2 og XR2i er begrenset. Det er noen som blir solgt, men stort sett bare et par som er advertert i gangen. Var selv på jakt etter XR2 lenge, men fant aldri noe som tilfredstilte. Et tips for å få tak i en, kan være å sette ut "Ønskes kjøpt" annonse. Slike biler tror jeg blir fort solgt, uten noe form for annonsering. Prøv også Kelkoo, der kommer det opp biler fra flere annonsører samtidig.6-7 tusen er en grei pris, men på den typen må du være veldig vàr rust i dørken og hjulbuer, særlig dørken foran. MVHRoger<{POST_SNAPBACK}> i bagasjerommet oxo..... har en selv, så vet hvordan det er. 6-7 tusen er billig!! hadde ikke solgt min så billig nei. men den som var der hadde gått langt da. min har gått ca 165 000. helt lik den som ligger i linken.
Trond_V Posted July 28, 2005 Author Posted July 28, 2005 vi får se. Første sm da må skje er at jeg må ha en fast garasjeplass, hvor jeg kan stå og sveise på den. Kom ort til at jge må ha en bil til i tillegg, slik at jeg får ordnet en evt xr2. så har det seg nå slik at jeg er litt småfan av mr2 og, og vil ha det også, så nå er jeg litt i villrede her..
Guest Taunus Basic Posted October 15, 2005 Posted October 15, 2005 Jeg hadde en som så veldig bra ut med første sjekk..Men pga skjermbreddere etc så får du ikke sjekket ordentlig.. Min var rustet på følgende steder:Frontplaten, den panseret henger fast i, spesielt i hjørner.Innerskjermen under batteriet. (v.side foran)Festene til fremre blinklys.skjermfester, begge sider, rett under skjermkanten.Støtdempertårn, pga innerskjermer.Overgangen mellom ytterkanal, innerkanal, og den forsterkningen som går inn til rammevangen. begge sider, men venstre er mest utsatt.. Det er et hull i den forsterkningen som tillater vann og skitt inn, men ikke noe særlig ut igjen. Rundt omkring i gulvet, spesielt rett bak forsetene, og foran der hvor man hviler bena.Deretter under baksetet, akkurat der hjørnet på sseteputa treffer gulvet når du legger puta ned.. Fort å sjekke bare vipp opp baksetet.BEGGE KANALER, HELE LENGDEN, men mye utsatt i bakkant.Hjulbuer bak, spesielt i forkant og bakkant. Hvis rusten er kommet til midten(toppen) så er det gjort noe med de, eller du sjekker ikke godt nok. Kanskje skade?De bakre hjørnene, dvs rett bak hjulbuen bak, nederst. Det fortsetter inn i bagasjerommet.Bakluka, spesielt i bunnen og hjørnene.Bakre sideruter, normalt kun i bakre hjørne. I tillegg finnes det et område som er utsatt med FARLIG RUST. Under bilen, bak over bakaksel, spesielt på høyre side.. Det sitter en bremsekraftregulator oppå rammebjelka der.. Lettere å finne den.. Den rammebjelkebiten er UTSATT. Jeg mått bytte en slik på en bil engang.. Den er formet som to stk L jern som ligger oppå hverandre.. Med god plass for fuktighet mellom dem.Siste tegnet du ser på at denne er dårlig er at det dukker opp en liten skarp bulk, ca 5cm lang, i det nevnte hjørne hvor baksetet havner når du legger sitteputa ned.. Bulken begynner som en skarp strek og jobber seg sakte gjennom.. til den ble som den jeg byttet på.. ca 5cm bred kant, som stakk ca 1cm opp.. Tror jeg fikk med meg det meste... Du trenger TO ting for å sjekke en bil for rust. EN- et lite flatt skrujern.. ca 6mm klingebredde ... ok da et stort skrujern egentlig.TO- Et par gode ører.. Jepp dine ører.. Du trenger kun å tappe skrujernet forsiktig på stålet rundt bilen, kanaler og gulvet inni etc.. Lyden blir fort annerledes når du treffer noe som er sprekt, kjeks, rust, kanaler fyllt med drit etc. etc.. En ting til.. Bilene er skikkelig moro å kjøre da.. Ekte GOCART følelse. . Polyforinger, SPAX Rally dempersett med senking, porte toppen på motoren litt, rense forgasseren et pipercrossfilter, og et ordentlig grenrør.. Jepp den flytter seg.. På småveier holdt jeg helt fint følge med en helt standard Sierra Cossie.. TIl Cossie-eierens store ergrelse.. Eller forbannelse.. Sur ble han ihvertfall. Han skulle kjøpe chip.. Ingen pinglebil som en Fester skulle holde følge med ham.. Bør vel nevne at når han dro skikkelig på, dvs passerte 90-100km/t så klarte ikke Fiestan å henge på lenger. Men opp til ca 100 gikk det kjempefint..
Guest eirikXR2 Posted November 14, 2005 Posted November 14, 2005 Jepp, det er som de sier dessverre endel rust på disse bilene. Jeg fikk min for 3000, og den var ganske preget. Masse rust under skjørtene og skjermene, bak høyre side var festene til skjermen så godt som vekke, heldigvis gjalt det bare denne skjermen. Under var det hull i dørken, ikke store greiene men striper på 2x5-8cm på det meste, også et par hull langs kanalen, men ikke store greiene. Generelt endel rust under bilen, heldigvis ikke noe farlig. Ellers er det en konge bil som går bra og sitter som en tyggis på veien!! Anbefales!
Recommended Posts