Guest RakettenED Posted August 8, 2005 Posted August 8, 2005 Han har sikkert fått for dårlig kjøling og det har blitt for varmt for matta bak der slik at den har tatt fyr. Og er en del som setter på større eksos etter de har montert turbo og da begynner turboen å suge olje. Men koster ikke så ille. Ca 20k for kitet. Kompressor koster jo nærmere 35k. Gidder liksom ikke å begynne med kammer og slikt. Er jo nesten å kaste penga i skogen. Får ikke noe super motor ut av en 1600 uansett uten at det koster. Vurderte Focus rs motor da den passer nedi med litt mods. Vet ikke bare hva det koster. Coil overs er jo billig til Fiestan da. Sett kit til ca 6k i england. Er jo der vi må se etter ordentlige deler he he
Zetec-S Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Trur han hadde turboen en god stund før den brant opp, men det er vanskelig å si ka som skjedde. Trur enda de ikkje har funnet ut av det.20k er en liten formue det. Kan jo bare prøve å lage det selv. Gå inn på van Aaken sine sider å kjøpe en og en del, for så å sitte det sammen?Har sett det er ganske billig i England ja. Ca. 530£, + litt frakt og moms, så holder vel det seg under en 8-9000... Handler nesten kun fra England. Har bestilt meg ny netting derfra også no. Såkalt ST24 netting, den fletta som er i grillen fra før. Må jo matche. Var visstnok ingen som solgte det i Norge, såvidt eg veit. Hvilket effektanlegg er det du har? Kor mykje kostet det, og fekk du store forandringer?
Guest RakettenED Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Mye mulig. Men har bestemt meg for turbo i alle fall. Bare bygges nøye opp. Men kjøper heller komplett sett en del for del. Pleier å bli litt dyrere når man kjøper bare små biter hele tiden. Og er jo0 nesten som erting og ha noen deler liggendes og ikke kunne sette det på he he. Holder meg til den nettingen som sitter orginalt jeg. Eneste modden på utseendet jeg har planlagt er litt større vinge bak (type wrc). Har supersprint effektanlegg men satt der montert når jeg kjøpte bilen. Synes det fortsatt går litt sakte og det lager ikke noe lyd. På treffet var jeg den som hadde bil uten lyd(kjører saab 900 aero med ca 200hk til daglig). Slik den ser ut nå er slik jeg kjøpte den. Hvite bbs felger, senket, effektanlegg og kn-filter. Slapp å gjøre noe som helst
Zetec-S Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Blir kult det da. Første Fiesta Zetec turbo i Norge, ivertfall på den typen.Eg har lurt på å kjøpe en Citroen Saxo spoiler som skal sitte på den originale vingen. Men det kommer så mange andre ting i veien, så det blir satt litt på vent.At det går sakte i forhold til Cossie er jo grett nok, men at det ikje lager lyd? Hmm, eg lurte på om eg skulle kjøpe Supersprint til min en gang også, men det vart for dyrt, så eg kjøpte ifra Pumaspeed i England til en billigere penge. Sammen med et lite RamAir filter lager det plenty lyd synes eg... Hehe, ja heldig du, får alt montert Min var standard, så alt annet som er på har eg kjøpt. Ganske greit da, får ditt eget preg på an.
Robox Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Han har sikkert fått for dårlig kjøling og det har blitt for varmt for matta bak der slik at den har tatt fyr. Og er en del som setter på større eksos etter de har montert turbo og da begynner turboen å suge olje. Men koster ikke så ille. Ca 20k for kitet. Kompressor koster jo nærmere 35k. Gidder liksom ikke å begynne med kammer og slikt. Er jo nesten å kaste penga i skogen. Får ikke noe super motor ut av en 1600 uansett uten at det koster. Vurderte Focus rs motor da den passer nedi med litt mods. Vet ikke bare hva det koster. Coil overs er jo billig til Fiestan da. Sett kit til ca 6k i england. Er jo der vi må se etter ordentlige deler he he<{POST_SNAPBACK}> hvis du ikke gidder bytte kammer er det ikke så sinnsykt mye å hente i en 1600 bare med turbo.. men hvis du gjør endel med den kan du jo få en 1600 opp i 350+ hk... ville bare si fra..
Guest RakettenED Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Zetec-S: Som sagt kan det ta et par år så ikke få for store forhåpninger he he. kunne jo vært en mulighet men åssen er passformen på det? Kjipt hvis det er et helvete å sette på. Eneste lyden det lager omtrent er motor lyden inni coupen. Ikke noe utenfor he he. Høres nesten ut som om jeg kjører el-bil . Er greit for meg at det ikke bråker sånn. Høres det ikke ut som om jeg har 450hk under panseret så flytter det seg så vidt( hinter til de 1000-talls civicer som er ute he he). Er nok et par ting jeg ville kanskje gjort annerledes på bilen. Skal snart begynne på interiøret. Bytte ut bremsene til 300mm kit fra pumaspeed. Sitter noe ebc drit der nå med ferrodo belegg. Robox: Får ca 150hk og det holder i den lille tønna. Er en low boost turbo så er med ganske tidlig. Fungere nesten som en kompressor kommer bare litt senere. Blir litt letting av porting av toppen også. Får vel ca 10-15hk til med å bytte kammer. Da er jeg i så fall oppi ca 160-170 hk som holder lenge for den. Vil ikke ha bil med 350hk. Må bytte mye inni motoren (Stempler, råder, ventiler osv) og får turbo som lader seinere osv. Med andre ord upraktisk i min bil he he. Men ja er mulig for 350hk i 1600. Men hvorfor ikke da få tak i en 2 liter som er billigere å trimme for å få samme hk? Blir jo nesten å kaste bort penga å trimme den så hardt når det er lettere og billigere å bytte til større motor. feks hvis jeg dytter i en focus rs motor med 212hk elns så har jeg det som grunnleggende og kan lett trimme den til 300hk. Var det jeg mente
Zetec-S Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 Zetec-S: Som sagt kan det ta et par år så ikke få for store forhåpninger he he. kunne jo vært en mulighet men åssen er passformen på det? Kjipt hvis det er et helvete å sette på. Eneste lyden det lager omtrent er motor lyden inni coupen. Ikke noe utenfor he he. Høres nesten ut som om jeg kjører el-bil . Er greit for meg at det ikke bråker sånn. Høres det ikke ut som om jeg har 450hk under panseret så flytter det seg så vidt( hinter til de 1000-talls civicer som er ute he he). Er nok et par ting jeg ville kanskje gjort annerledes på bilen. Skal snart begynne på interiøret. Bytte ut bremsene til 300mm kit fra pumaspeed. Sitter noe ebc drit der nå med ferrodo belegg.Passformen på ka? Saxo spoiler? Den skal nok gå rett på serru. Regner eg med Min lager masse lyd i coupen, men har aldri hørt den utenfra, så kan ikje si noe om det . Skal begynne på interiøret mitt når eg får lønning også. Eller, har jo gjort litt da, men kommer nok noen nye seter og nye dørtrekk regner eg med. 300mm bremser ser rått ut, spes på std felger...
Robox Posted August 9, 2005 Posted August 9, 2005 (edited) Robox: Får ca 150hk og det holder i den lille tønna. Er en low boost turbo så er med ganske tidlig. Fungere nesten som en kompressor kommer bare litt senere. Blir litt letting av porting av toppen også. Får vel ca 10-15hk til med å bytte kammer. Da er jeg i så fall oppi ca 160-170 hk som holder lenge for den. Vil ikke ha bil med 350hk. Må bytte mye inni motoren (Stempler, råder, ventiler osv) og får turbo som lader seinere osv. Med andre ord upraktisk i min bil he he. Men ja er mulig for 350hk i 1600. Men hvorfor ikke da få tak i en 2 liter som er billigere å trimme for å få samme hk? Blir jo nesten å kaste bort penga å trimme den så hardt når det er lettere og billigere å bytte til større motor. feks hvis jeg dytter i en focus rs motor med 212hk elns så har jeg det som grunnleggende og kan lett trimme den til 300hk. Var det jeg mente <{POST_SNAPBACK}> jaja skjønte hva du mente, men ville bare frem til at når du skal bruke 20000 på et turbokit så ville jeg ha slengt i noen kammer også slik at du får utnyttet dette kittet ditt.. sa jo at du skulle porte den så hvorfor ikke kammer? har jo tatt av toppen allerede... skal du bare ha 150 hk så ville jeg personlig heller sugetrimmet den... du får mye bedre og raskere gassrespons uten turboen... for 20k får du temmelig mye sugegoodies... hehe den kan misforstås.. var bare det jeg ville frem til.. edit: en rst er jo bare 1600.. 200 hk går jo greit for godt under 20k... Edited August 9, 2005 by Robox
Guest RakettenED Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Robox Postert i går, 22:11 QUOTE(RakettenED @ 9.08.2005 - 21:12)jaja skjønte hva du mente, men ville bare frem til at når du skal bruke 20000 på et turbokit så ville jeg ha slengt i noen kammer også slik at du får utnyttet dette kittet ditt.. sa jo at du skulle porte den så hvorfor ikke kammer? har jo tatt av toppen allerede... skal du bare ha 150 hk så ville jeg personlig heller sugetrimmet den... du får mye bedre og raskere gassrespons uten turboen... for 20k får du temmelig mye sugegoodies... hehe den kan misforstås.. var bare det jeg ville frem til.. edit: en rst er jo bare 1600.. 200 hk går jo greit for godt under 20k... Er ikke sikkert jeg gidder å porte toppen engang. Mye jobb med å ta den av. Og koster kroner å sugetrimme. Først kammer kr 4000. Så porting kroner 3000. Grenrør kroner 2700. Filter (har jeg selv) kr 1000. Etter dette har jeg ca 140hk Throttle bodies kr 30000-40000 med disse stiger motoren fra 103 til 140hk. Så synes ikke turbo til 20k er så dyrt. Koster jo mer hvis man skal ha til en 1.8 Zetec feks. Og angående en rst. Er jo Turbo orginalt så er litt å trimme på der. Lettere å trimme en orgianl turbo bil framfor en NA om til turbo. Skulle vel egentlig ha satt på lavkomp stempler og fått satt opp trykket mer slik at jeg får mer hk og mer stabil motor. Det finnes "200" hk og 200 hk. Kan sikkert få 200hk i den for en slik og ingenting men hvor holdbart er det? De som bygger ordentlig koster på seg noen kroner for å få 200hk. Slik som saaben min. Er 175hk i den standard men med litt justering av turbotrykk er den oppe i 200-210hk. Men ikke sunt for motoren. Men nok om det. Kan krangle lenge om dette he he
Zetec-S Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Åssen gikk det på banen da? Noen du holdt følge med? (eller ikje?)
Robox Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 gidder ikke krangle om det mer nei... gjorde en feil oxo.. trodde dere hadde vanlig zetec maskin i bilene, men det er jo "baby" zetecen dere har... nesten ingenting fra vanlig zetec E som passer over.... er jo mye mer og myye billigere trimdeler tilgjengelig til den vanlige så tenkte ikke over det... ganske enig med deg i resten av det du sier.. dårlig eksempel med rst.. enig i det.. men er jo fordeler og ulemper med både turbo og sugetrim så hva du velger er jo akkurat opp til deg selv og hva DU vil ha... vet jo ikke hvor mye peiling du har på motor jeg... så derfor ville jeg bare nevne sugetrim, men de prisene og effektene jeg tenkte på når jeg skrev det innlegget var jo basert på at jeg trodde det var en Zetec-E det var snakk om... men hva inngår egentlig i det settet til 20000? link eller noe? skulle likt å sett på det...
Guest RakettenED Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Robox: Du har rett i det du sier. Alt kommer ann på hva man vil ha. Jeg personlig er ikke ute etter en bil med mye effekt som er vanskelig å kjøre med på bane. Kunne valgt å sugetrimme men koster jo nesten mer så synes jeg får mer go for pengaDerfor jeg sikter på bare 150hk sånn ca. Var ikke noe dårlig eksempel med rst. Er jo bare en 1600 det også og får ganske mye hester ut av den. Det van aaken er et bolt on kit så man trenger ikke å endre på noe av kompressjon eller drivverk. Her er en link til kittet. http://www.vanaaken.com/europe/index.asp?p...me=turbo_fiesta Men ja er enig at det er dyrt. men men. Turboen lader ca 0.3 bar bare så ingen lag eller noe. 0-100 gjøres på ca 8 sek. Har planer om å bygge en Fiesta mk2 og der har jeg planer om å bruke en rst motor pga lett å trimme og god motor Zetec-s:Var litt variert. På rettstrekka gikk det heller dårlig. Tok igjen de fleste på enden av raka da de bremset så ****** tidlig he he. Men i svinga holdt jeg fint følge med de fleste. Bare litt for dårlige dekk så det skled en del. Men når det var vått ble jeg liggendes bak alle "Drifte-kongene". Men var det vanskelig å få ut instrumenta. Har tenkt til å gjøre det samme som deg og få blått lys. Og hvor vanskelig er det å få av lykteglasset. Hadde funnet det ut selv men letter å spørre en som har gjort det alt he he
fiesta_xr2i Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Her er en link til kittet. http://www.vanaaken.com/europe/index.asp?p...me=turbo_fiesta er det mye som skal til for å få dette til å passe på en zetec-e da?? 2012 Focus 1.0 Ecoboost Stv 125 hk X 2004 Focus ST 170 Imperial Blue X 87/91 sierra cosworth 4x4 stage 3 X 01 mondeo 2,0 tdi stv 115hk X 92 fiesta xr2i 1,8 16v (RS1800) X 88 sierra 2,0 sedan X 90 sierra 2,0i combi
Zetec-S Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Men var det vanskelig å få ut instrumenta. Har tenkt til å gjøre det samme som deg og få blått lys. Og hvor vanskelig er det å få av lykteglasset. Hadde funnet det ut selv men letter å spørre en som har gjort det alt he he<{POST_SNAPBACK}>Instrumentene var en del knoking og banning med ja. Men det går jo til slutt. Orker ikje å skrive om alt åssen du skal gjøre det, kan fortelle det en annen dag. Lykteglasset ja: tipper du vet åssen man får av hele lykten. Så er det 2 klips på toppen og 2 under. Eg nøyde meg med å ta de 2 øverste først. Så er det frem med hårføneren. Varmer det opp skikkeli rundt kanten mens du samtidig presser forsiktig vekk glasset, slik at du ser limet revner. Ta det nok rundt til at du får bøyd nesten hele glasset vekk. Så tar du rett og slett et flatt skrujern og klipser vekk det oransje filteret. Trur det var 3 plasser den satt fast. Så er det bare til å presse glasset sammen igjen, eventuelt varme limet litt opp igjen. Tar på klipsene igjen, så skal det være nok. Presset fra de klipsene skal være nok til at det holdes godt igjen. Skal det bli skikkeli bra, så kjøper du krommet blinklys. De koster en liten formue kanskje, men det ser såååå mykje bedre ut. Trur det ligger bilder av det i prosjekttråden min.
Guest RakettenED Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 fiesta_xr2i Postert i dag, 20:07:er det mye som skal til for å få dette til å passe på en zetec-e da?? Er ikke sikker. Vet ikke om eksosmanifolden sitter foran på den? Det som jeg tror kan bli et problem er åssen eksosmanifolden passer. i og med den er beregnet til Zetec-se kan du banne på at det er noen problemer. Send eventuelt en mail til dem. Zetec-s: Får bare prøve å rive litt her og der da he he. Bare være veldig snill så jeg ikke knekker noe. Er ikke lett å få tak i nye deler på huggeren akkurat he he. Men hørtes jo veldig greit ut å få ut blinklys glasset. Får nesten prøve en dag... Har annet prosjekt også som tar tid. Vet det er fy ord her med Saab'en trenger litt LOVE den også.
Zetec-S Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Hehe, har man 2 biler så. Ka prosjekt holder du på med da?
Guest RakettenED Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Det er en Saab 900 Aero. Familiebil med krutt. Skal pusses helt opp i fra grunnen. Er nok krutt i den til å ta et par cossier samt den er god å kjøre. Orginalt kommer den med skinn, aircondition, Cruise- kontroll, elektriske vinduer, elektriske speil, varme stoler og kassetspiller he he. Ikke ille til å være en 1987 mod. Men er Fiestan som er lekebilen. Så den som får mest attention akkurat nå
Guest RakettenED Posted August 10, 2005 Posted August 10, 2005 Fant mye spennede på Pumabuild som jeg godt kunne satt på. Lsd og quick shift feks
Guest RakettenED Posted August 12, 2005 Posted August 12, 2005 Da begynner balletten med å ta bort det orange fra lykta. Blir spennede å se hvor vanskelig det kan være he he
Recommended Posts