Eivind U Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Skal bygge anlegg i taunusen min snart og lurer derfor på hvilken vei jeg skal ha subkassa! Bør suben stå mot baksete ryggen eller mot bakenden av bilen? -Taunus 75mod 2.8 2d sedan -Taunus 73mod 1.6 Stasjonsvogn
Guest sierrano Posted September 4, 2005 Posted September 4, 2005 Jeg hadde en Taunus hvor jeg hadde montert alt fra 2 x 6.5", 12x 8", 2 x 10", 2x 12" 2 x 13", 2 x 15" og stoppet med 2 x 18"... spilte best med 8" og låtter best med elementene forover, du kan fjerne den platten som er bak sette og heller monter en hel platte der bassen(e) festes og med sin egen kammer på baksiden, setterryggen er tynn nok til å slippe bassen med full tyngde, dessuten vil hele "ryggsettes bekledning" svinge i takt med bassen... du kan du også feste ryggen med mer mellomrom mellom baksette og hattehylen, jeg hadde ca 4 cm klaring der. Med 12 x 8" og 3 veis front sett og 2 veis i hattehylen med 2x25Watt total fikk 1ste plass i 100watts klassen og med 2x45watt også 1ste i 300watts klasse og unlimited med litt mer effekt... ellers flere 2nd og 3de plasser og. skal se om jeg finner noen bilder har du bilder av bilen?? hadde mye moro med den bilen gitt!!
Eivind U Posted September 4, 2005 Author Posted September 4, 2005 ligger noen bilder på taunus delen av forumet.....takk for svar =) -Taunus 75mod 2.8 2d sedan -Taunus 73mod 1.6 Stasjonsvogn
Eivind U Posted September 25, 2005 Author Posted September 25, 2005 fant du noen bilder av steroen i den taunusen din eller?? -Taunus 75mod 2.8 2d sedan -Taunus 73mod 1.6 Stasjonsvogn
Guest sierrano Posted September 27, 2005 Posted September 27, 2005 fant ikke de med de 8"ne.... de har nok gått i søpla.... men du ser på den ene bilde med 2x15" så er det nøyaktig samme prinsip, bare at det er enklere, jeg brukte push-pull montering og 2 av elemtene montert som de 2x8" gule elementer oppå hattehyllen. det beste av alt var at 2 stakkars 8" som spiklte så ddddyyyypppptttt..... når man ikke så de resterende 10 stk til..... hadde mye moro med det og enda verre med 2x18" gjemt der og.... har hatt 2x18" og som sagt og gikk akkurat... alle sammen var drevet av en 2x25watt fra SoundStream og batteriet under hjulbrønnen og hadde Super Nintendo som du ser men den gangen fikk jeg ikke noe annet enn 7" lcd display men pleide å sette en 32" oppå panseret og inne i garasjen så ble det mange timer med spilling inne i bilen.... .... tror Lyd i Bil bladet skrev den gangen at "ikke måtte på idioti å ha Nintendo i bilen"..... anno 94-96.... haha.....
Eivind U Posted September 27, 2005 Author Posted September 27, 2005 var voldsomt med stero jah! tøft!tror jeg klarer meg med 12" min jeg Blir vel til at jeg bygger en kasse som vender mot seteryggen og henger forsterkern på baksia av kassen! -Taunus 75mod 2.8 2d sedan -Taunus 73mod 1.6 Stasjonsvogn
Guest sierrano Posted September 29, 2005 Posted September 29, 2005 hehe... ja, det blir sikkert bra det og.... husk å fjerne den platten som er mellom baksettet og bagasjerommet... ellers er det plass til 10" med litt jobbing oppe i hattehyllen... ;-)
Recommended Posts