Jump to content

matta

Gjest
  • Posts

    21
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Hordaland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Recent Profile Visitors

1169 profile views

matta's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Hello. Can you send pictures and info to: palmatta@online.no
  2. hvordan gikk det med denne ? ble den solgt? eller skal eier sende meg en PM?
  3. hvor finner jeg kontakten til luftmengde måleren? hvilken farge?
  4. Har problemer med mondeo en min, er en 94 mod 1,8 115 hk.Har funket knirkefritt fram til plutselig..bilen går som oftest greit når den er kald og har stått i ro en stund, men så snart den blir litt temp så begynner den å fuske og gå på 3 sylindre.Noen ganger går den på 2 sylindre.bilen fusker og hopper veldig dersom jeg gir mye gass, men dersom jeg tar det rolig og gir lite gass og ikke belaster bilen med tunge gear, så går det greit.(tråkker pedalen i bånn, da fusker den veldig) Noen som har tips og råd om hva dette kan være? Ser og at temp måleren varierer litt fram og tilbake, men blir aldri overopphetet. Hadde cossie tidligere, og da var det en vann temp sensor som var feil på med lignende resultat.. TIPS OG RÅD MOTTAS MED TAKK!!
  5. takker for svar. Har pratet med både biltilsynet og ford, og det ser ut som at det går i orden. Ford må "godkjenne" byggingen,(sjekke delenr osv at alt er tatt fra cosworth) og så får jeg papirer fra ford, og så er det etterkontroll og godkjenning på biltilsynet.Og det er lettere å få godkjenning hos biltilsynet dersom jeg har spurt om "nåde" først, så derfor gjør jeg det i denne rekkefølgen..
  6. Snakket med biltilsynet igjen i dag, og de sa at det så greit ut med søknaden.Men de lurte på om jeg kan fremskaffe dokumentasjon på at karoseriet er likt på Sierra sedan og sierra cosworth.Helst fra et autorisert Ford Verksted. Hmm...Får jeg tak i det da? Njaaa.blir vel vanskelig det.... Noen som tilfeldigvis har noe mer info anng karosseriene som jeg kan legge fram? Han spurte om delenr på karosseriet fra sierra sedan og Cosworth var samme...Og det er det vel neppe.(har ikke sedan cosworth en plate baki som er sveist fast med masse sveisepungter?) Mvh Mads
  7. Heil.Lurte på om det passer greit med å montere motor, gear, understell og ledningsnett til motor rett over på en 3 dørs 86 mod Sierra IS...Passer alt rett over, eller må det modifiseres og fixes? En annen ting leg lurte på...vet noen om de nye endringene i bil avgiftene spiller noe inn på import av cosworth? Har ikke regnet på det da jeg ikke vet hvor mye utslipp cosworth en har... Mvh Mads
  8. Hmm, var bra du sa det!Det hadde jeg helt glemt.Rakk akkurat å stryke ut det før jeg sendte søknaden. på tunellen så mente jeg tok en slegge og knallet til noen ganger så passet gearkassen under.? hmm, det får bli en liten nøtt. Har du brukt delene fra 4x4 en som du sveiste på?, eller bare modifiserte du den oprinnelige? Gjorde du det på begge sider av tunellen?
  9. Hmm.snakket med teknisk avd på biltilsynet i dag, og de virket som om de ikke skjønte helt greien, men de roet seg ned når jeg forklarte at det ikke var inngrep i ramme, men kun overflytting av deler osv.... De ønsket dokumentasjon på at Sierra sedan og cosworth var likt karosseri. Men det spørs hva de sier når jeg skriver i søknaden/forklaringen at jeg må kappe 2 halvmåner i rammevangen for å få plass til driv akslingene foran..Noen som vet om 4x4 kassen passer greit oppunder i tunellen, husker ikke om jeg måtte banke og hamre litt for å få det til forrige gang..
  10. matta

    Original clutch?

    Tror at den blir i svakeste laget ja. Anbefaler Alcon six paddle clutch, tåler masse power, eneste minuset er at det er litt sånn on/off feeling. (liten vandring, men en vanesak).Kan og lugge litt av og til, så ikke det beste valget hvis det blir mye bykjøring/køkjøring
  11. Takker for svar. Snakket med Biltilsynet i dag og de krevde litt dokumentasjon samt søke skriftlig.Får spesifikke svar pr brev, så det blir artig å se hva de krever. : Loveman,Ekorn,Vinge og alle dere andre som lager kvalm: jeg vet at det ikke er enkelt å holde seg, men prøv så godt dere kan å være voksen og ikke skriv noe dersom det ikke er konstruktivt. Blir bare dårlig stemning og sure miner. Mvh Mads
  12. Hei. Vurderer å importere meg en cosworth og bygge om vanlig sierra til cosworth igjen. Noen som har gjort dette i det siste og godkjent det? Er det mye stress med biltilsyn osv? Gjorde dette selv for noen år siden, og da var det et fæla liv med å få godkjent dette,så jeg gikk litt lei av byråkratiet. Brukte da en 87 mod karosseri og bygget om med en 91 mod 4x4. Noen tips eller lure valg som kan gjøre prosessen enklere? Bedre med 92 mod norsk karosseri? evt bruke et skall som allerede har 4x4 stemplet i vognkortet? Må man fremdeles innom ford for å få papirer på at alt er ok før biltilsynet? PS: dette gjør jeg for å ha noe å kose meg med i garasjen i vinter, ikke for å spare penger eller noe annet, så alle som skal være spydige anng ombygging osv kan la være å svare! Mvh Mads
  13. Ble vel sogt dette da eller er det fremdeles til salgs?
  14. Bilen er fet den, har sett den i aksjon..ikke mange cossier som kjører åttendedelsmilen på 7,49...Var litt mange sure am-car tryner der ja... Kjekk maskin med bl.a 8 grønne dyser osv..
×
×
  • Create New...