Jump to content

Laukenmk2

Gjest
  • Posts

    120
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Laukenmk2's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Hva er symptomene hvis ledningene på Tps står feil? Jeg har byttet om på 2 av de, siden jeg har 4x4 tps, og 2wd ledningsnett. Så skal i utgangspunktet være riktig, men veit jo aldri.. Hvordan mener du jeg best mulig skal sjekke at motorrom får nok bensin ?
  2. Hei. Et par spørsmål... Det gjelder en 2wd cosworth med grønndyseoppsett. For å få motoren til å gå stabilt og jevnt på tomgang, må jeg ha afr verdiene ned i mellom 11-11,5 på varm motor, justerer jeg CO skruen, så afr verdi stiger mere, begynner den og gå veldig ujevnt. Burde det ikke vært slik at den gikk jevnest og finest ved rundt 14? Ved pådrag, sliter jeg med å få bensintrykk til å følge ladetrykk. Har prøvd flere forskjellige regulatorer uten forskjell, både nye og brukte. forskjellig merke. Kan jeg ha vakumlekkasje ved pådrag og turbotrykk? Ifølge BBL, magrer motoren seg ut også...ikke lett å lese av no eksakt verdier, da talla skifter i eninga. Men uten ladetrykk går den noe feit(11-12,5), og med ladetrykk, mellom 15-17
  3. Pakning\grenrør er 67mm x 49mm Eksoshuset er 57mm x 44mm(Dette er målt på et 48ar eksoshus, regner med det er likt som 63) Er en del og pusse ut kan man si.
  4. Jeg har rustfritt grenrør fra Turbokongen med divided t3 flens(billige typen til 3000kr), og skal montere en t34 turbo på den. Åpningen på eksoshuset som skal monteres på grenrøret, er "ganske" mye mindre enn hullet på pakningen, og hullet på divided flensen på grenrøre t i areal. Er den beste løsninga og bare porte opp eksoshuset slik at åpningen blir like stor der, som på pakningen? Slik at ikke lufta stanger imot? Er det andre her som bruker divided t3 flens sammen t34turbo? Hvordan har dere løst det i tilfelle? Takker for alle innspill:) Mvh Frank
  5. Ønsker å komme i kontakt med folk her som bruker Innovate LM1 BB lambda sammen med LMA-3Auxbox`en. Er det noen inne her som gjør det? Kan man for eks. koble til bensintrykk?
  6. Takker for alle tilbakemeldinger. Bruker egenmekka turteller fra Speedhut
  7. Takk for det:) Har aldri prøvd msd6a boksene, men merket tydelig forbedring med denne boksen. Trenger jeg begge 2 du linker til RS1000?
  8. Hei! Er det flere inne her som bruker mallory digital tenningsforsterker? Min fungerer topp, bortsett fra at etter 2-3 uker, så streika turtellern. Den er helt spinnvill. Den virker som den skal ca 30 sekunder rett etter oppstart, men etter det, viser den altfor mye turtall. Bruker turtellerledningen som fulgte med mallory boksen. Spørsmålet er, kan jeg hente turteller uttaket en annen plass? Takker for hjelp Frank
  9. Det har vært der hele tiden. Motor sitter i en escort mk2. Blei "ferdig" i høst med motorbytte. Hvis det er restriksjon i systemet, hvordan kan jeg greie å stille grunntrykket til 6,2 bar? bare lurer, er helt grønn her på hva jeg skal gjøre videre..
  10. 6mm er originalt på fuelrailen. Og det fungerer jo for andre, så skjønner ikke hvordand det skal være problemet?
  11. grønndyseoppsett med 8 mm kobberrør. nippelen inn til fuelrailen er ikke større enn 6mm. Så burde vel holde med 8mm.?? Har 14mm bensinslange fra tank ned til pumpe. Ikke tett den, renner som bare det.
  12. Regulatoren er helt ny den Ronny, ikke rørt noe på den. Bare montert og kobla på bensinslanger og vakumslange(nytt begge deler som fulgte med). Mente at jeg kunne stille opp grunnstrykket til 6,2 bar med den gamle regulatoren, ikke prøvd med den nye. Er den gamle regulatoren jeg prøvde med trykkluft
  13. Det stemmer med ladetrykket etc. Jeg ser det også på bredbåndslambdan at den får for lite bensin når jeg lader over 0,7 bar. (4,2 bar i bensintrykk på 0,7 bar. grunntrykk 3,5) Har demontert inn til fuelrail, og finner ikke noe restriksjoner der. Greier å stille opp grunntrykket til 6,2 bar. Rimelig lei nå....
×
×
  • Create New...