Jump to content

Lynet85

Gjest
  • Posts

    30
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Møre og Romsdal
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

Lynet85's Achievements

Moped

Moped (3/6)

  1. ingen lekkasje eller olje i området jeg kunne se Alt funket fint unntatt at AC var som å bli pustet på av en hund da bilen ble levert til verksted, ingen ulyd, lekkasjer eller andre feil. Etter verksted holder hele bilen på å ta fyr og når jeg tar kontakt med verkstedet så hånflirer kundebehandler av meg. Sant skal sies så har jeg hatt mange rare erfaringer med det Ford verkstedet der tidligere.
  2. Hei Har en 2010mod 2.0 diesel 140hk, der det har lekket ut gass, var på service i dag og fikk sjekket systemet og etterfylt gass, men fikk en diagnose tilbake at det var lekkasje i lavtrykksrør ut fra AC kompressor og lekkasje innvendig i bil. Beskjeden jeg fikk var at AC radiator, rør innvendig i bil samt AC lavtrykksrør må byttes for å få tettet anlegget og reparasjonerpå dette ble estimert til ca 20k. På vei hjem rett etter å hatt bilen på verksted (ca 25min kjøretur) så begynner det å ryke fra motorrommet og lukte svidd gummi, når jeg fikk parkert hjemme så fant jeg ut lukten var fra reima til AC kompressoren der den var gått varm og slitt. Reima er under et halvt år gammel og ble skiftet samtidig da reg.reim og vannpumpa ble skiftet. Verkstedet nekter for at de har kunne gjort noe som helst for at dette kunne skje, men må si at det er veldig mystisk at reima går varm og ryker etter å hva vært på verksted når denne delen er noe som ble sjekket på verkstedet. Clutchen på ac kompressoren får jeg snurret på, men hjulet får jeg ikke snurret på i det hele tatt. Noen som har tips til hva som kunne ha hendt eller hva jeg burde gjøre for å løse dette?
  3. Fikset det med å skjære et hull under setet med en feinsag for å komme til, punktet hullet sammen og tettet det med karosseri kitt/masse,
  4. Holder på å bytte foringer og stag på min 08 mondeo, alt gikk bra til siste bolt på understellet! Skruen er den innerste bolten lengst framme på svingarmen ved den store foringen, da jeg holdt på å skru inn denne så løsnet mutteren på innsiden og nå kommer jeg meg ingen vei. Er det mulighet til å komme til mutteren noen andre veier eller har noen tips til hvordan dette kan løses?
  5. Stemmer det, bilen ristet da jeg krypkjørte med den, de fant ikke noe ble jeg fortalt. Men til mitt opprinnelige spørsmål, bør jeg også skifte filter når jeg får flushet kassa? eller trenger jeg ikke å flushe bare gjøre vanlig service?
  6. https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission Mondeo fikk girkassa først på 2008 mod
  7. Takker for svar, skal si det neste gang jeg er innom for å høre på pris på flushing av kassa
  8. Det er powershift kassa, så med andre ord så er det no big deal å skifte det filteret når de først er under der?
  9. Hei Hvorfor nekter verksteder å skifte filter ved flushing av automatgirkasse? Filteret er ikke blitt byttet så lenge jeg har hatt bilen (100.000km) og tror ikke det har blitt gjort noe med kassen før det heller.
  10. Har en ford mondeo MK4 2007 titanium x der førersetet har blitt slitt og skinnet har sprukket opp. Hva er billigst, skifte trekk eller sete? hvor er det billigst å skaffe delene?
  11. Opplevde at det kom røyk opp av motor rommet da jeg kjørte til butikken forrige uke, det luktet skikkelig brent en skarp lukt (ikke palstikk eller vann) røyken var lett grå og kom fra baksiden av motoren mot torpedoveggen og fortsatte å lukte/ryke etter jeg hadde slått av motoren. Dro hjem for å se om jeg kunne finne noe direkte årsak uten å finne noe jeg kan bekrefte som er direkte årsak til denne hendelsen. Men jeg fant ut at turboen har svettet en del olje og at røret på undersiden av motoren og fram til intercooleren var innsauset av gammel olje (litt fuktig enda) og møkk, gummiforingen mellom turboen og plastikk røret virket helt da det så ut som oljen på tuboen og rørene kom fra oversiden av turboen. Kan det være turboen som holder på å gå på en smell? eller kan det være andre årsaker? NB! Har kjørt bilen et par ganger siden dette skjedde uten problem, motoren funker som den skal og ikke opplevd lukt eller røyk siden denne ene gangen.
  12. xenon pære ja, Pæra var bare et pris eksempel, de ble kjøpt i fjor og begge er skiftet selv. Men ser at brodern og fattern skaffer deler til sine biler (andre merker) for slikt og ingenting fra England, dette gjelder ekstrautstyr og orginale deler.
  13. Er det noen som kjøper delene sine fra steder som er billigere enn ford forhandlere eller mokonomen ol. f.eks utlandet? Har kjøpt endel fra norske forhandlere, finner Ford deler kjøpt på ford forhandler unødvendig dyre f.eks 3500,- for ei halogenpære på ford (inkl skifte) og 1300,- på mekonomen (eksl skifte). dette gjelder mondeo 2007-
×
×
  • Create New...