Jump to content

geiri1977

Gjest
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    trondheim
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

geiri1977's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. 165000 Bilen var problemfri opp til 120k Etter dette har det vært en sann plage. Fra pålitelig til ikke å stole på. Alt mulig tull av småting. Ryggekamera, sensorer av alle slag, turbo!, dynamo flere ganger, travers, simmering forkant og bakkant veiv ble byttet rundt 120k nå fikk jeg påpekninger igjen om at de var klar for bytte. Merkelig risting rundt 1800omdr (svinghjul) Og dette oppå alt av foringer, styreledd, hjullager og andre ting man kan forvente. Blir mange verkstedtime når man ikke kan gjøre noe selv.
  2. Oppdatering. Ble veihjelp i dag, Dynamo havari nummer 5.
  3. Har byttet dynamo 4 ganger tidligere på denne. Men de gangene har vært annerledes. Da har den rett og slett dødd helt under kjøring og bilen har etter kort tid gått helt strømtom og bergingsbil har vært løsningen. Denne gangen lader den jo normalt men detter ut nå som det er kaldt. Det er kun ved oppstart og kald bil virker det som. Mulig ett forvarsel på at den tar kveld når som helst. Det er straks 3år siden jeg bytta sist.
  4. Sliter med at bilen til stadig er strømtom. Monterte Defa ladepakke og setter på hver kveld nå som det er kaldt. Bilen gløder og starter. Jeg slår av alt av varmetråder osv. Kjører litt så kommer batterilampen på, legger meg ett gir ned og kjører på 2200-2500omdr og batterilampa slukker etter 5min ca og kommer ikke på igjen mer på evig så lang tur.Parkerer bilen, gløder, starter osv uten problem kjører ei lita mil så kommer batterilampa på igjen og samme syklus om igjen. Dette skjer straks det blir minusgrader. Ikke noe problemer sommerhalvåret. Det kommer også en «kneppe» lyd fra motorrommet, nesten som lyden av ett relé som slår en gang eller to med minutters mellomrom. Har lest ut feilkoder og får jordingsfeil dynamo. Fikk tips om å skifte tilhengerkontakt og kontrollere jordkabel. Ladespenning er normal (13,9 på tomgang og 14,5 ved 2000omdr) Batteri skiftet i November. Noen smarte tips eller noen som har vært borti lignende problemer?
  5. Første gang OE. Påfølgende ganger har det vært Bosch Dynamo 150Ah. (Meg bekjent er vel dette OE del)
  6. Tenkte jeg skulle dele en kuga erfaring. Da bilen passerte 110.000km fikk vi Dynamo og Batteri havari. Tenkte ikke så mye over det der og da, slikt kan jo skje. Det gikk ett år før dette igjen skjedde rundt 120.000km. Deretter skjedde samme greia 7mnd senere rundt 130.000km. Deretter gikk det 2!!!!!mnd før ladelampen igjen startet å lyse, servo forsvinner og Haldex kobles ut om man kjører virkelig på for å komme frem til et verksted. Nå er jeg ganske mettet på denne driten, og det skjer bestandig i utide, typisk søndag/helligdag problem slik at det blir mye styr rundt det hele. Og når vi er en familie på 5 som står i veikantene rundt om i Norges land pga samme problem gang på gang så må jeg si at vi ikke mindre en er sjokkerte over hvor dårlig dette makkverket er!! Hvorfor klarer de ikke å løse dette problemet når jeg leser rundt at Ford mekanikere sier at dette er et normalt problem på Kuga?
  7. Kjøpte en 2010 modell Kuga i går. Men forhandleren som klagjorde den har vasket litt ivrig med høytrykken så har fått vannperler med påfølgende dugg i kameraet. Var tilbake i dag men de hadde ikke tid til å sepå / utbedre feilen før uke 30. Tittet litt på det selv og ser ut som kameraet er Naglet fast. Har noen opplevd lignende og fikset det selv? Kan nagglene borres ut kameraet gjøres rent? Eller kan "Bobble glasset" løsnes på annet vis og få det tørket? Utrolig irriterende med ett tåkelandskap på skjermen i en 1 dag gammel bil....
×
×
  • Create New...