Jump to content

jfk1konge

Gjest
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

About jfk1konge

  • Birthday 09/29/1978

Medlemsinfo

  • Bosted
    Nøtterøy
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Nøtterøy

jfk1konge's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Lagt inn litt historikk, da det er mye spørsmål og interesse. Også gitt litt mere info om modifiseringer (står ikke i en Quafie diff - men Gruppe N Ferguson diff på 180nm - mot 80nm på orginal).
  2. 1992 – Ford Escort Cosworth selges p.g.a båtprosjekt Farge: Pacifica Blå Interiør: Orginalt grått Recaro Kilometerstand: 12 3000 Historikk på bilen. Er endel som spør etter dette. Bilen er importert til Norge fra Tyskland i 1998. 1. eier - Tyskland. Bilmekaniker hos Ford. 2. eier - Norge. Plukket bilen fra hverandre i 1998/99. Lakket alt på bilen, over, under, rette, vrange for å få det 100. Eide bilen i 10år. Kun sommerkjørt 3. eier - Norge. Brukt bilen veldig lite. Stort sett stått i garasje. Eide bilen i 4 år. 4. eier - Norge. Meg. Har pleiet bilen godt siste året og utført mindre oppgraderinger. Bilen fremstår veldig velholdt – Eu godkjent Oktober 2012 Veldig bra i lakken – fremgår av bildene. Veldig stabil i motor, drivverk og girkasse (Fullstendig overhalt med alt nytt på 116000km). Det følger med en del deler, også originaldeler (slik at den kan gjøres nær original): - Originale Escort Cosworth felger (trenger litt puss og lakk) - Original intercooler - Original radiator - Originale baklykter med oransje blinklys - Original luftfilterboks - Morrette lykter - Originale Differ - Drivaksler - Ny girstang mansjett - + Modifiseringer: - Raceline 18’’ felger - AVO justerbare dempere bak - Spax justerbare dempere foran - Goodridge bremseslanger - Powerflex foringer - Røde og hvite baklamper - Original Ford frontleppe - Hockey sticks og catkiller - Mongoose 3’’ eksosanlegg - Gruppe N - Ferguson Diff 180nm i motsetning til 80nm originaldiff - GRP A toppakning - Face motorsport intercooler (RS500) - Radtec aluminum radiator med doble vifter (kan tvangskjøres fra bryter) - Bailey ekspansjonstank i polert aluminium - Bailey swirlpot i polert aluminum - Bailey catchtank i polert aluminium (ikke koblet til) - Bailey dumpventil i polert aluminium - Vibratech motorfeste - Garrett T34 – Oppgradert kulelagerturbo fra GIK - K&N Konfilter - 3 Bar mapsensor - Turbo XS Turbotrykksregulator - Weber IW058 dyser + følger med Grå Bosch (#403) - Chip/oppsett laget av Ford mekaniker i Tyskland. - Samco slanger i hele motorrom - Nytt Fiamm batteri Ved justert turbotrykk for banekjøring - skal bilen ha bremset 397hk og 465NM på 1,6 bar (papirer som fulgte oppsettet fra Tyskland) Er kjørt stabil opp mot 2 bar. Fungerer perfekt med trykk på 1,3 bar til daglig bruk. Stabilt oppsett - som aldri har måttet skrus på (ved høyt trykk er girkasser, drivakslinger utsatt). Pris: kr 190 000,- Mob: +47 48 16 95 07 Sted: Nøtterøy (Tønsberg) Ikke innbytte
  3. Må vekk før vinteren p.g.a manglende plass og andre prosjekter. SOLGT !! Innbytte ikke aktuellt. Info om bilen: 1976 Escort MK2-Registrert som RS 2000 i vognkort Bygd om til X-pack/Zakspeed versjon på 80-tallet Fra Vognkort: - Bygget om til Escort RS 2000 19/5-89 - Endret fjæring og høyde - Bredde: 1600 (ergo inkl skjermbreddere) - Dekk/Felger: 205x13 Spec: - Sachs justerbare dempere foran - Gule koni bak - Polyforinger - World cup travers - GP4 Mellomaksel - 5 Trins sierra kasse - 7,5x13 RS2000 felger med 205/60-13 gummi (har også R032 gateslicks i samme dim) Motor (Kirkebakken bygget) - Ny Ajusa toppakning til borret motor (Burton Power UK) - Nye ventiltetninger (Burton Power UK) - 38 mm eksosventiler (Wilcox race engines UK) - 44,5 mm innsugsventiler (Wilcox race engines UK) - Borret til 2,1 Liter - Doble Weber 45 DCOE forgassere med throttle link - Kirkebakken preppet topp - Kent rally cam - Kent justerbart kamdrev - Doble ventilfjærer - Ny regreim - Powergrip (Burton Power UK) - Facet red top bensinpumpe - Stålspunnet bensinslanger (Earls US) - Alu-radiator med tykk kjerne og elektronisk vifte (Honda Civic VTI) - 18 raders Oljekjøler montert i front - 4-2-1 grenrør (pusset og lakkert) deretter "bandasjert" med thermotec ekosbandasje/wrap - Ny Ashley eksos (Rallydesign UK) - Ny Kortstyring (Rallydesign UK) - Nye endeledd (Rallydesign UK) Innvendig - OMP Racing stoler - OMP Stolfester ((montert på insveiset infestninger) - OMP Fia godkjente firepunktsseler + originalseler (som er påbudt) - Aluminiums instrumentpanel med montert (hovedstrømsbryter, radiator vifte og bensinpumpe switch) - Fint mørkegrått baksete (dersom man ønsker å ha det montert) - Batteri flyttet til bagasjerom Bilen skal ha bremset 154 hk på hjulene før jeg kjøpte bilen 2008 (bremset hos Trond Stensbøl på Kongsvinger i følge forrige eier). Det er tatt litt smårust rundt omkring. Hjulhusene er nå behandlet med coating. Bilen er delvis nedpusset enkelte steder. Bilen står i Vestfold (Nøtterøy). Mobil: 48 16 95 07
  4. ##SOLGT## Technomagnesio felger selges. Boltsirkel: 4x108 Størrelse: 7x17 Innpress: ET37 Pris: 2500/Bud Felgene befinner seg på Nøtterøy/Tønsberg (Vestfold). Mob: 48 16 95 07 epost: jfk1konge@gmail.com eller send PM.
  5. P.g.a av en ødelagt felg, ønsker jeg å kjøpe 1 ny Escort Cosworth 16'' felg. Behøver ikke å være strøken, da resterende 3 felger også trenger et strøk lakk Send PM eller forslag i tråd. Evt. ta kontakt pr. sms //Jan - 48 16 95 07
  6. Ønsker å kjøpe et ekstra sett felger til min Escort Cosworth. Helst 17 eller 18'',med rett innpress. Det meste av interesse. Legg ut forslag eller send PM ///Jan
×
×
  • Create New...