Jump to content

Fagerhøy

Gjest
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Hedmark
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Fagerhøy's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Den pakka der blir litt for ekstrem for meg (og litt for dyr. Ser den ligger på finn.no) Men takk for tilbudet.
  2. Hei Jeg er ute etter en Escort Mk2. (1977 mod står høyt i kurs) Enten ribba prosjekt fra noen som har gått lei (hvor rustsveising er tatt) eller bil med motor hvor det meste fungerer, men hvor det meste også må gjøres. Alt av interesse i grunn om det står i stil med prisen. Har du ikke bil kjøper jeg gjerne en 2.0 OHC (pinto) motor. h_marius_b@hotmail.com
  3. Bare et spørsmål til nå, så er jeg fornøyd og jeg takker og bukker for hjelpen så langt. Her er et sitat fra www.burtonpower.com : "As usual, the 2 litre is the tuner’s favourite with the 205 ‘Injection’ block being the most suitable base - these are better at taking the maximum re-bore of 93mm and are most suited to 2.1 litre conversions. Cortina blocks usually have the capacity in small numbers on the side - 16 and 20 respectively. Later Sierra blocks have 165, 185 and 205. The early Cosworth YB also used a ‘selected’ 205 block." 20 blokka fra Cortina det referes til er altså den samme (med samme potensiale) som 205 blokka?
  4. Er det noe problem å skifte fra ny til gammel type tenning og få bort dette med turtallssperre på en Sierramotor fra 88 med gasser? Har nemlig en på hånda med 5 trinns kasse og hvis den utfordringen med tenning og turtalssperre er et quick-fix å så er valget enkelt.
  5. Takker for oppklaringen. Blir ikke til at jeg tar den "fullt ut", men i allefall et stykke lenger enn småtrimming. Tenker bytte av kamaksling, doble 45 webere, litt topparbeid (setter bort det til kyndige), bytte eksos og manifold, så får vi se hvor jeg ender opp. Har forsøkt å lete litt etter andre motoralternativer som har gått gjennom godkjenning hos BT tidligere (det er et must for meg), men det blir litt off topic for denne tråden.
  6. Takker for svar. Så om jeg forstår deg rett og med utgangspunkt i følgende: -At motoren skal trimmes -Kan/bør ha gammeldags tenningsregulering med elektronisk sluttrinn -205 blokk -Forgasser Så er det en Sierra/Scorpio-motor fra begynnelsen av 85 til ca 89 (?) som er tingen? Og klarer man seg uten elektronisk sluttrinn og vil ha stifttenning så kan en inkludere de siste Granadaene. Har jeg oppfattet det rett da? Hvor lenge hadde Scorpio/Sierra gammeldags tenningsregulering?
  7. Hei Tenkte jeg skulle en tur til høggern og kjøpe meg en motor for å bygge den opp igjen. Den er tiltenkt en 1976 Escort Mk2 og det jeg er ute etter er den gamle slitern 2.0 OHC, SOHC, Pinto (kjært barn har mange navn) med 205 blokka. Jeg skal bygge den opp igjen i tråd med specs fra 70 tallet, så ikke noe innsprøyting eller noe slikt. Hva nøyaktig er det jeg leter etter slik at jeg ikke får bare NESTEN riktig motor, og hvilke biler/årsmodell satt den i? Hva er det jeg bør lete etter med tanke på å få minst mulig trøbbel med å sette den inn i f.eks en tidligere 1300 Escort (mtp. ledningsnett osv.) Takker for svar.
×
×
  • Create New...