Jump to content

Turtle91

Gjest
  • Posts

    9
  • Joined

  • Last visited

About Turtle91

  • Birthday June 17

Medlemsinfo

  • Bosted
    Nordland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male

Turtle91's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Hmm. Hvor er denne, og hvordan ser den ut? Ja, alt er mulig på denna Forden, tro meg Okei, men har det noe spesielt navn? Det kan godt tenkes. Jeg får vel bestille slanger i morgen, så får jeg se hva det blir til.
  2. Vel ja, det var det vi måtte gjøre. Slippe ut væske for å få til å presse de sammen. Jeg har bestilt nye stempler, så jeg får se om de er verdt å skifte ut eller ikke. Akkurat. Ja, det var mulig med tang på denne, men ikke uten å "løsne" litt på trykket. De går ikke an å klemme inn med fingrene, kanskje du er unødvendig sterk? Uansett, jeg måtte bruke ei lita rørtang for å klare å presse de sammen.
  3. Feilmontering er det ikke, men selvjusteringen kan muligens være "for stram", altså at den ikke kan slippe opp godt nok, og gjør at bremsene henger på. Jeg har vurdert å skifte ut alt av bremserør/-slanger for å se om det vil bedre seg, men jeg gidder ikke koste på bilen mer enn nødvendig. Okei, de er som sagt ikke koblet fra, men er skrudd litt opp på ene (eller begge(?)) sidene for å få presset inn stemplene ved montering, for så å selvfølgelig skru de att igjen.
  4. Hei! Bilen jeg har er en 2000-modell 1.6 stasjonsvogn. Det er tromler bak, og disse er splitter nye med innhold (bremseband og selvjusteringsssett). Bremsesylinderen (?) bak er ikke skiftet. Håndbrekket er ikke tilkoblet enda, så jeg VET at det ikke henger på. Bremsene henger som sagt på bak, og belegget er slitt halvveis ned på kun det ene bremsebandet, mens på det andre er det helt som nytt. Dette gjelder både høyre og venstre bak. Bremsene ble ikke luftet under utskifting, kan det være der det ligger? Etter en stunds kjøring blir tromlene naturligvis glovarme, og skriker kolossalt. Lagrene er sjekket, og de er helt i orden. Skiftet ble gjort lørdag 16. juni 2012, altså for 4 dager siden i skrivende stund. Setter stor pris på all hjelp, det er bare 10 dager til bilen skal være ferdig EU-godkjent! Med vennlig hilsen The Turtle
  5. Hei! Er det noen her som vet hvor jeg får kjøpt original ulakkert frontfanger til Ford Focus MK1 med hull for tåkelys? På forhånd takk
  6. Stemmer det, men det er en MAP-sensor, og den kan være gåen for hva jeg vet. Nøkkingen begynte lenge før jeg skifta til powerfilter, så det er ikke problemet. Men har funnet ut problemet, den dro falskluft da ene slangen var festet med bare strips... ***** "gjør-det-sjæl-på-mest-mulig-lettvint-måte-mekanikere!" Så i morgen blir det å suse ned på nærmeste butikk som selger skikkelige slangeklemmer, og skru til!
  7. Takker så meget. Snakket med en bilmekaniker i går kveld, han mente at det også kunne være luftmengdemåleren. Hjelper det om jeg skifter både MAP-sensoren og lambdasonden samtidig? Jeg er ganske fersk som "hobby-mekaniker", men har skrudd mye på både 2- og 4-takts moped.
  8. Ja, det er det jeg og tror. Hvor ligger map-sensoren? Og hvordan ser jeg at den er gåen? Will do! Hmm okei. Ja, lambdasonden er vel et kjent problem på dohc-motoren? Men hvor er den? Er det en veldig omfattende "operasjon" å evt. skifte den?
  9. Hei! Jeg har en Ford Sierra 2.0 DOHC 1991 modell. Den nøkker veldig under kjøring, og kutter på turtallet på tomgang. Jeg har hatt på kondensfjerner, skiftet tennplugger og skiftet luftfilter (satt på powerfilter, da luftinntaket var tett). Er det noen som har noen anelse om hva dette kan være? I tillegg skyter den av og til, så lurer på om det er på tide med oljeskifte
×
×
  • Create New...