Jump to content

EskortBenny

Gjest
  • Posts

    21
  • Joined

  • Last visited

About EskortBenny

  • Birthday 11/11/1994

Medlemsinfo

  • Bosted
    Høland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Interesser
    Alt med motor! :-)

EskortBenny's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Ok, ja temp i bilen tar litt lengre tid, men itte så mye, detta begynte først etter at je vart en tur i grøfta, og måtte bytte radiator.... Kan prøve og reingjøre registret så klart, vært et forsøk :-) Takk
  2. ok, men å ere som er beste løsning for å dekke tel radiatoren? For før je måtte bytte den, så blei motoren like fort varm som nå, men i bilen blir det itte varm luft like fort som før....
  3. Je har aldri opplevd at det fryser, men har hørt at det gjør det hvis det kommr for mye iskald luft mot den.
  4. Ok, ja dom passer, har allerede bytta høyre løkt forran, så da veit je det. Tusen takk for svaret :-)
  5. Hehe, ja, je føler at Ford generelt er mye bedre, mer solid, og billigere. Har sjekka opp litt, og fant ut at hvis man får en bulk som itte trenger og værra så stor, på bakluka på en BMW, så koster det like mye å fikse som en sidedør på en 98' Escort. Det sier jo litt om prisen i hvertfall... :-)
  6. Morn, je har klart å kræsje etter tre uker med lappen :-p Men så kjørte je 400 mil før det skjedde da :-) Je har bytta radiatoren da den blei ødelagt. Men det je lurer på er: je har en 98' escort som je tenkte je skulle ta front fanger'n fra, og sette på min 96' Ford Escort SI sport 1,8L. Men passer den fangeren fra 98' på en 96' Escort? Fint om noen kunne ringe meg på tlf: 98 64 08 53, fordi at nettverket her er veldig dårlig, så je får itte sjekka så ofte for svar her, og så trenger je svar så fort som mulig, for uten fanger kan det fryse å bunn av radiatoren hvis det blir for kaldt, heldig hvis er det itte så kaldt nå som det var :-) Håper noen kan ringe meg, Takk tel den som gjør det :-) MVH: Benjamin
  7. Nå har jeg prøvd og koble den til, men det fungerer ikke. Den gamle turtelleren går bare rett opp til 8 000 rpm med en gang jeg slår på tenninga. Mens den Auto Gauge jeg kjøpte på Bilxtra ikke vil gå opp i det hele tatt, den beveger seg kun når jeg har på tenninga og jeg dunker på venstre side på turtelleren, da hopper den opp et sted mellom 1 og 2 000 rpm, og så rett ned igjen med en gang... Hva kan problemet være?
  8. Ok, takk :-) Skal prøve dette nåår jeg kommer hjem, jeg skal kanskje prøve og få det til i morra.
  9. 1. Det står at strøm-ledningen fra turtelleren skal kobles til sikringsboksen, hvor på sikringsboksen? og er det inne i bilen eller i mootor rommet? Går det an og koble den rett på batteriet? 2. Hvor skal instrumentbelysnings-kabelen kobles opp? Går det en ledning et sted som jeg skal koble den inn på? Må man koble til den for at turtelleren skal fungere? Håpr noen kan hjelpe meg med dette :-) MVH: Benny
  10. EskortBenny

    Turteller

    Hei, jeg lurer på noe ang. montering av en ekstern turteller i en 98' for escort. 1. Det står at strøm-ledningen fra turtelleren skal kobles til sikringsboksen, hvor på sikringsboksen? og er det inne i bilen elelr i mootor rommet? Går det an og koble den rett på batteriet? 2. Hvor skal instrumentbelysnings-kabelen kobles opp? Går det en ledning et sted som jeg skal koble den inn på? Må man koble til den for at turtelleren skal fungere? Håpr noen kan hjelpe meg med dette :-) MVH: Benny
  11. Ok, da får jeg prøve en annen en seinere, takk :-)
  12. Ja, jeg er sikker, det står 4 på den, og den er hvit med en svart stripe på langs ledningen. Og det at den går på når tenninga er slått på er jo fordi at jeg har koblet den til der, men den får tydlighvis feil signal, siden den går helt til 8 000 rmp, så høy tomgang har jeg nok ikke på bilen :-p Da hadde jeg hørt det. PS: Jeg startet en ny tråd fordi ingen svarte...
  13. Hei, jeg trenger litt hjelp, jeg har montert en ekstern turteller fra biltema i min 98' ford escort. Jeg har koblet den til pinne 4 på den kontakten i hjernen, og tenningsledningen på første hakket på tenninga, og jord i døra en plass. Men så til problemet, når jeg setter tenninga på det første hakket, så går turtelleren opp til 6 000 rpm, og da butter den i en skrue som holder fast den plata med tallene på (den går heller ikke lengre ned enn 2 000 rpm hvis jeg ikke dunker på glasset, for det er en skrue der også), og når jeg startet motoren, trennger ikke gi gass, da går den helt opp til 8 000 rpb, som er det siste tallet på skalaen. Men den går ikke etter turtallet, for jeg får den ikke til å gå ned igjen... det er også en ledning til, men den er til instrumentbelysning, og jeg tror ikke det skal ha noe og si? Noen som vet svaret på problemet mitt, og evnt. hvor jeg skal koble inn instrumentbelysnings ledningen? Benny
  14. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150931567049198.442139.674539197&type=1#!/photo.php?fbid=10150952877009198&set=a.10150931567049198.442139.674539197&type=3&theater Håper at dette funket, for jeg vet ikke hvordan jeg skal legge inn bilder her på forumet, men kanskje det kom noen bilder nå... Dette er i hvertfall fra hjernen, og jeg vet ikke hvilken ledning jeg skal koble meg inn på, kan noen hjelpe meg med det? Det er en stor kontakt som sitter under den, og det er den jeg har tatt bilde av.
  15. Ok, det kan je sjekke i morra kveld, for da har je bilen tilgjengelig, men å med en 1,8i RDA? der er jo peilepinnen på samma side ta motoren som fangern forran. Det står også på tolerancedata at jeg har en 8 ventiler OHC. Og jeg har ikke funnet noen sånn kobling som du har vist på bildet, og batteriet er også på andre sida av motorrommet, den er ved torpedoveggen, men ikke den side som du har bilde av her.
×
×
  • Create New...