Jump to content

4x4vingebil

Gjest
  • Posts

    6
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Hordaland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

4x4vingebil's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Ja, er det vi har tenkt på. Fjernet trykk rør,sjekket olje retur slanger og bunnpannen. Etter dette så har det vist sluttet.. Ingen olje lekkasjer,minimalt med røyk ( er jo litt enda Pga oljen som ligger i eksosen). Så må vore noe med trykk/ vakuum som du sier,så oljen ikke har rent ned. Får prøve litt til å se om det ga seg for godt.
  2. Er bare prøvd med originale cosworth turboer. Disse har en nippel som slangen går på. Målte 2 bar på tomgang og 3 bar ved litt gassing. Olje nivået er helt vanlig. Skal gå over returen noen ganger. Må jo være der det ligger..
  3. Har prøvd med 2 coolere,nyvaskede og fine. Er manifold siden det er verst,fyller eksosen så røyken står og motoren tappes for olje.men det kommer også olje ut på innsugs siden på turbo. Med olje inn på turbo blokkert går det fint,men når den er på pippler det ut over alt. 4 turboer som har funket helt fint fører prøvd. 2 forskjellige motorer,bunnpannen og turbo er det eneste felles de har hatt.
  4. Ja,den er fin. Blokket av hele turboen. Og startet bilen med bare manifolden. Da kom det ikke noe olje. Må jo ha noe med olje inn på turboen å gjøre.. Kan oljetrykket være for høyt? Hvordan kan oljetrykket bli for høyt?
  5. Returen er sjekket,der var det fri flyt..
  6. En kompis har en vingebil,han skulle bygge denne om til 4x4. Motoren som sto i gikk som den skulle. Så kjøpte han en sedan 4x4 donorbil,der alt funket også. Bilen og motorene har stått en stund,men når han satte i 4x4 motoren så spydde den ut olje imellom flensen på turbo og manifold og hvitrøyken sto. Det kom også olje i intercooler. Han prøvde med 3 forskjellige turboer,men det samme skjedde. Så byttet han ventiltetninger,men dette hjalp ikke. Satt i motoren som sto i bilen først (2wd), men brukte 4x4 bunnpannen. Prøvde med de 3 turboene igjen,men samme skjedde. Lånte seg en 4 turbo som vi viste funket,men her og endte oljen i eksosen og i trykk rør.... Hva i alledager kan det være?? Hvorfor skjer dette med begge motorene? Eneste de har til felles er bunnpannen og turboene... Håper noen har peiling på detteog kan hjelpe..
×
×
  • Create New...