oppskriften er å kappe armen som sitter mellom ramme og motor å vri et øye 180 grader men har fått et annet dilemma - gearspaken kommer litt lengre frem så må kutte tunnellen der org gearspak sitter?
Jeg har 85 granada 2.8 motor i så det skal nok passe sammen . klør meg mere i huet på clutch armen - på granada er det vaier som trekker armen forover på Ford M er det stag som dytter armen bakover
skulle være flink og hjelpe brodern og bytte olje + filter så sprakk lokket tilolje filteret - og brodern m fam skal på ferie i morra er det noen som har ett liggende - holder til i Fredrikstad og kan reise langt for og få detta på plass tlf 930 00681 det er en mondeo 2005 mod 2.0 tdci
Jeg har byttet flere eksos anlegg men lurer på hvor mange bruker eksospasta i skjøtene holder det og skru sammen uten ?? leste et sted at noen brukte olje i skjøtene for at det er lettere og justere det til underveis ???
det var orginal med 2,3 så det handler vel mest om bremser vil jeg tro hva gjør jeg for og godkjenne det mener du?? har satset på at ikke onkel vet så mye om de gamle bilene står 2,8 på manifoilen men den sier jeg at er byttet pga irr eller noe
Høres ut som når topp pakninga mi var gåen på 2,8 ......... alle sa det var ett helvete og lufte dem - prøvde og prøvde og det bare boblet - til slutt rev jeg av toppene og det var tydlig gjennomgang / altså eksos ut i kjølevannet - hvis du setter en flaske som du skjærer bunnen av og fyller opp ser du fort hvis det kommer brunt belegg - eksos = riv av og bytt pakninger igjen
hmmm så man kan hente 15-20 hk med kam og kanskje like mye på grenrør og luftfilter ??? la oss drømme om kanskje 35hk + 135 orginal da er man fort oppe i 170 ? eller drømmer jeg litt vel mye da hehe
Hvor mange hk / dreimoment kan man hente med grenrør - kam og luftfilter?? skal bygge dobbelt eksos i 2 kanskje 2,5" skal ha en potte på hver side - burde få litt ekstra med dette også ??