Jump to content

M.Eriksson

Gjest
  • Posts

    13
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Årsunda, Sweden
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

M.Eriksson's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Om någon är sugen att köpa bilen så går det bra att lägga ett bud. Bilen kan naturligtvis säljas med en lägre effekt om köparen önskar det.
  2. Nu kör jag naturligtvis inte på maxeffekt heller, men det visar sig. Än så länge har det inte varit några bekymmer
  3. Jag tror också att m&w boxarna är bättre än Autronics, men tycker effekten räcker i dagsläget så jag bygger inte om på ett tag. Tack! Förstod nästan det, det heter foder på svenska (hade det hetat fodringer på norska hade jag förstått direkt ). Men det är ett borrat standard motorblock utan foder.
  4. 0,3mm gap på stiften. Foringer vet jag inte vad det är på svenska Laddtryck 2,7 bar Jag tror att texten "spolar för cdi och vanlig" syftar på alla spolar som borde finnas i deras webshop men nu finns det bara en bild på dessa. Dessa är cdi-spolar, se sidan 15: http://www.mwignitions.com/pdf/mw8.pdf Men det var skumt att dom inte orkade tända, vi testade olika stift och gap. Men det finns säkert bättre grejer att få tag på nu, jag köpte ju allt detta för ca 6 år sedan och utvecklingen går framåt. Förresten, om någon är sugen på att köpa bilen så går det bra att lägga ett vettigt bud
  5. Ja den är ganska trevlig! Yes, E-85 från macken!
  6. Tack! Ja det blev mycket effekt tack vare att allt fungerade bra ihop, allt är byggt för att lira ihop och tydligen fungerade det i praktiken också Vi körde på treans växel, normalt kör man på fyran för att få 1:1 men nu bromsade vi mitt i vintern så oljan till dynapacken var kall och det gick inte att starta på fyrans växel utan bilen dog när man släppte kopplingen. Jag kör med Autronic SM2 med CDI500R tändning på högeffektsläge och Mercury cdi-tändspolar från MRM-Racing. Tydligen är dessa spolar inte tillräckligt bra så egentligen skulle man ha kört VAG-spolar då dessa bevisligen fungerar bra. Men vi körde på säkerhet vid bromsningen och höll nere laddet så klarade vi oss utan misständningar. Effekten räcker som den är så jag har inte planerat för några ändringar. 1700cc spridarna gick på 96% duty vid 4 bar grundtryck så det var stopp där också. Men som sagt, det är väldigt mycket effekt som det är och ingen har bromsat mer effekt i Sverige med en lika turbo (Precision SC6262 a/r 0,68). Så jag är nöjd som det är!
  7. Ja en Ludde-dogbox hade varit det bästa för bilen! Tyvärr ingen möjligthet att komma loss i helgen.. Det vet jag inget om... Däremot valde vi att hålla nere vridet (Nm) för att skona grejerna plus att tändningen inte riktigt hängde med. Därför planar Nm-kurvan ut på ett lite konstigt sätt.
  8. Tack! Inte testat strippen än, tror inte växellådan skulle må så bra av det.. Tack! Kör man normalt är det ingen fara för Fixit-lådan, men börjar man slänga i växlar och är lite för snabb med kopplingen smäller det nog till. Diffarna har också överlevt än så länge! Jag beställde faktiskt en Ludde-dogbox men fick avbeställa när jag väntat i två år... En Ludde-dogbox och ett par riktiga diffar så blir den farlig! Men den går riktigt bra nu också! Man är alldeles skakig efter att ha kört den
  9. Fixit växellåda och original diffar. Här har du fullständig spec: Svensksåld årsmodell -94 Exteriör: Omlackerad i originalkulören Mallardgrön Frontläpp med hockeysticks Mörktonade baklysen Morette dubbelljussats Cupspeglar 100+ Motorsport aluminiumfälgar med 225-40/18 Dunlop SP9000 däck Aluminium tanklock Alla lysen runtom bilen är nya. Interiör: Helt rensad på inredning Alla skarvar rensade på karosserikit och uppstyvningssvetsade Dragracingbur Hembyggd säkerhetslåda till fuelcell och bränslepump. Corbeau Pro series Excel kevlar/kolfiber stolar med Corbeau sidofästen (justerbara på original underreden) Sabelt 3" fyrpunktsbälten Sparco pedaler Sparco 325 ratt i mocka moddad med launchknapp Flockad instrumentbräda, dörrsidor och diverse smågrejor All övrig inredning är i kolfiber Startknapp Ford racing 5" varvräknare med shiftlight Autometer 2,5 bar laddtrycksmätare Autometer bränslenivåmätare Autometer avgastempmätare Autometer oljetrycksmätare Innovative LC-1 bredbandslambdamätare Chassi och bromsar: GAZ Gold coilovers Hårdare bussningar till främre stötdämpartornen Röda polyuretanbussningar till chassiet Camber shims för rakare hjulvinklar bak Original bromsar med gröna EBC bromsbelägg Drivlina: Ny Fixit växellåda med billet spakställ/växelspak Original diffar Vibratech växellådsfäste Planat och moddat svänghjul Sachs treskivig sinterkoppling specad till 1000+ vridmoment Original kardan och drivaxlar (distansbrickor på drivaxlarna) Motor osv: Original 200 block, borrat och planat Original oslipad vevaxel, polerade ramlager- och vevaxel-tappar, naturligtvis balanserad Verdi vevstakar CP kolvar Blocket moddat för långa topplocksbultar Ny oljepump med högtryckskit WRC topplockspackning Planad topp med sänkta ventilfjäderbrunnar, nya ventilltallrikar, tätningar, styrningar och hydrauliska lyftare. Dubbla ventilfjädrar Gatportad med matchportade insugningsrör. BD16+ insugningskamaxel BD16 avgaskamaxel Kent cams blåa ställbara kamdrev TG racing plenum 3" spjällhuskit Rostfritt pulssplit grenrör av Peter G med Autometer avgastemp i kollektorn, lindat med avgasbandage Turbosmart Progate 45mm wastegate Precision SC6262 a/r0,68 T4 Värmeskydd till avgashuset på turbon BMC dubbelkon luftfilter Forge 70mm intercooler med 3" anslutningar Pro alloy vevhusventilationsburk (från bägge sidor av blocket samt återrinning) 3,5" avgassystem med sidepipe, v-bandsklammor överallt, coatat och lindat med avgasbandage Turbosmart Vee-port dumpventil 16 gallon fuelcell med tankmätare Aeromotive Eliminator bränslepump och filter AN8 bränsleledning fram till Y-kors, dubbla AN6 till fuelrail och AN6 retur till tanken Aeromotive AN6 bränsletrycksregulator Bosch 1700cc bränslespridare Autronic SM2 styrsystem med CDI500R tändning CDI tändspolar Magnecor 8,5mm tändkablar Escort Cosworth T25 fördelare Extern oljekylare med tillhörande AN12 stålomspunnen slang och kopplingar Rött Optima batteri Samco silikonslangar till hela motorn
  10. Tack! Den är 4wd, annars hade den nog varit omöjlig att hantera med över 800 motorhästar Lite fler bilder:
  11. Hej! Delar med mig lite bilder och en film på bromsningen av min Escort. Bromsapapper: Film på bromsningen: http://youtu.be/glxz9T_0tGE
  12. Självklart! Skulle bara retas lite..
×
×
  • Create New...