Jump to content

Even

Gjest
  • Posts

    144
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Buskerud
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://
  • ICQ
    0

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Kongsberg
  • Interesser
    Sierra sladding ^^

Even's Achievements

Ford

Ford (5/6)

  1. Lurer på om jeg skulle gått opp til 18» på focusen min. Det er en 15 modell. Ser at Ford skriver at man må begrense rattutslag. Vil det subbe om man ikke gjør det? Eventuelt kan man vel bruke 5mm sparer f.eks? Even
  2. Hei, Har en del deler som jeg har kjøpt inn i forbindelse med neste service på modeo'n min som jeg ikke har bruk for lengre. Olje-,luft-, kupèfilter, ei framfjør, ett fjørbeinslager, to bakdempere, repset fremkalipper, 2 sett framviskere, en bakvisker. Bilder ligger på finn: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=118009696 Priser er ca halvparten av det mekonomen tar i webshop. Har et xenon kit som jeg har brukt i fjernlysa et par år: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=117514322 800,- Takstativ til rails fra biltema som jeg rakk å bruke i et par uker: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=117562835 150,- Sønnak batteri brukt i ca 6uker: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=117514104 1200,- 7x17" - 4x108 - ET40 felger som jeg har brukt på Sierra og en 924. Gamle 215/45/17 sommerdekk på dem: https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=118009976 3000,- Finnes i Kongsberg (Buskerud). Telefon: 98878916, men jeg foretrekker melding på Finn, eventuelt pm eller tråden her.
  3. Takk for tipset. Tok litt tid, men har fått målt nå. Mistenker at batteriet ikke klarer å levere nok strøm. Har ~12V når motoren ikke går, og 14,6V når den går med varmetråder i bakruta og litt mer på. Hører det 'går tungt' når jeg prøver å starte varmen i frontruta så regner med at spenninga da faller. -Even
  4. Hei, På min mk3 '04 så virker ikke varmetrådene i frontruta når det er kaldt. Samme oppførsel hver dag, når jeg reiser hjemme fra om morran så får jeg ikke skrudd de på. Jeg får lys i bryteren i ca 1sek eller noe slikt, merker at motor drar litt tyngre så slukker lampa og det blir ikke varmt. Når jeg reiser hjem fra jobb så kan jeg skru varmen i ruta på og om det for eks. er dugg så kan jeg se at det blir varmt og duggen forsvinner. Når jeg reiser om morran har det stort sett vært -2 til -4 grader ute, og når jeg reiser hjem er det 6 til 12 grader. Er det noen som har vært bort i noe slikt? Er det noe måling på spenning eller noe slikt som kan skru av varmen om den blir for lav? -Even
  5. Dette kan være et blindspor siden jeg fikk feilkode på min, men er i alle fall ett tips. Min 2004 tdci 115hk har lugga litt i lengre tid uten at jeg fikk feilkoder, type fusker litt under stabilt pådrag ala feiltenning. Tilslutt stoppa den. Starta med engang igjen ved å skru av og på tenninga. Dette skjedde et par ganger, fikk lest ut feilkode på "watchdog på diesel pumpe" og så for meg tusenlappene flaggre. Nullstilte feilkoder og kjørte videre ca 100mil uten noe tull annet enn litt 'lugging' så stoppa den igjen da var den litt værre å få igang, men kom etter noen forsøk så kom meg hjem igjen uten tull (3-4 mil). Neste gang jeg skulle starte så var det ikke håp kinner litt får ett host eller to så dør den igjen. Dette var da veivsensor, samme type sensor som kamsensor som jeg bytta ~12 000 Km tidligere (så er mulig at disse lever ca like lenge?). Bilen har nå gått ~282 000 Km. Bilen fyra med en gang når jeg hadde montert ny sensor. Det som kan være noe å legge merke til er at jeg målte den defekte sensoren, den skulle ha en motstand på 400 Ohm, og det hadde den så jeg kunne ikke måle noen forskjell på den defekte og den nye som jeg monterte(!) Målte derfor etter brudd i ledningsnettet (noe det ikke var) før jeg kjøpte ny sensor. Har heller ikke fått "watchdog" feilkoden igjen.
  6. Supert! Da frister dette veldig
  7. Takk for svar. Dette er gubbebil med trykk på 'gubbe', så blir orginal spec på fjører. Koni fsd pro høres bra ut, men lages ikke til mk3 stv, kun STR.T og sport. Har kjørt mye med Koni sport (også kjent som 'gule koni') med org fjører på sierra, og synes at det er et opp sett som funker meget bra. Nå står det mellom sachs super touring og advantage, har også kjørt en del med advantage på sierra, men da med senk.
  8. Hei. Skal bytte fjører og dempere på mk3'n min og lurte på om noen har tips/erfaringer til hva som funker. Målet er mest mulig komfort, så senk og 'harde' dempere er ikke det jeg er ute etter. Vurderer Sachs super touring, noen som har prøvd disse? Even
  9. Spennende, lurer på om jeg skal gjøre det samme selv. Har manuell kasse, men synes motoren har gått litt langt (252k). Alt virker i orden teknisk så trur det skal gå greit, må bare bytte drivknuter først. Veldig fint om du poster resultat av pkk. Virker litt stress å skru av og på kat. Er det standard programmet til bluefin eller en som tar hensyn til decat og egr block? edit: ser at du hadde posta forbruk.
  10. Telefonnummer: 98878916 Mail: even@kvenna.net Hvor: Kongsberg Prisantydning: 20000 Hele modellnavnet og motorstørrelse: Ford Sierra Stv 2.0i CLX Årsmodell: 1992 Karosseritype, og antall dører: Stv 5Dører Kilometerstand: rett under 250 tusen km Farge utvendig: Sølvgrå, Stardust Zilver(?) Girsystem: manuell Reg nr: Xr 34128 Har bestemt meg for å selge leiketøyet mitt. Bilen har vært mitt rullende prosjekt/testrigg i ca 3-4år, og skal inn på eu i august, noe jeg ikke gidder å begynne med da ingen ting er godkjent. Det er ikke servo på bilen. Hadde planer om å montere bur og ispigg, men har verken tid til å kjøre eller skru i vinter, så da er det bedre at noen andre får muligheten. Står med 15" felg og 4-5 år gamle nokian rsi piggfrie vinterdekk, masse mønster, men begynner å bli harde. 185/65/15 noe større en org dim. Årsavgifta er betalt og det er ingen heftelser på den. Egner seg nok best som uregga leiketøy, men kan jo selvfølgelig eu godkjennes for den som vil skru. Org eksos manifoil og katalysatorer følger med. Trur jeg har fått med alt, men lurer du på noe eller vil ha flere bilder spør her. Negativt: *Mangler glass på den ene baklykta, og hjørnet på fanger under denne, pga en stor stygg stolpe jeg rygga på. Er også en bulk ved lykta. *Bulk i panser over venstre framlykt. *Rust i kanaler, ikke hull som jeg har sett. *Rust i vange over tanken, hull. *Ymse annen rust. *Utslitte bakbremser, må ha nye klosser og skiver (kan muligens dreie dem en gang, men er nok best å bytte dem). *Girkassefestet har ryki. *Selvstrammeren til kløtsjen begynner å gi opp, hender den glipper. *Motor og senking er IKKE godkjent. (Har Tüv papirer på fjørene) *Store foringene i bakstillinga er originale og begynner å bli slappe. Hadde planer om å dreie nye i alu, men har ikke hat tid. *Lekker ladetrykk, lader bare 0.7 bar. *Lekker olje fra retur på turboen, har fått sveisa inn AN kobling i ei ny bunnpanne, men har ikke montert den ennå. Følger med sammen med ny bunnpannepakning. *Rotete i motorrom *Ikke perfekt "mappet" går litt fett, og kan sikkert ha mer aggressiv tenningskurve *Førersetet er dårlig, men passasjersetet er strøkent, grå stoff stoler fra cosworth, resten er mørkeblått. *Vann er ikke koblet til turboen da jeg kjørte med turbo uten vann før. gått ca 6-7000km slik. Har banjokoblinger til turboen liggendes, (og muligens et lagersett husker ikke helt) *Blir varm hvis den står lenge på tomgang om sommer'n, virker som bare den ene vifta starter. Har ny viftebryter og termostat fra sierra disel som følger med. *Girkassa maler litt på 4. og 5. gir *Diffen låser ikke på tørr asfalt, men hjelper mye om vinter'n og på grus. *Slangen til spyling av bakvinduet har ryki, og spyler inne i bilen i stedet. *Noe tungstartet når den er kald Bra: *Ap Racing kløtsj - trykkplate og organisk lamel som holder til 320nm - gått ca 15000km, samme med utløserlager *2wd Cosworth understell med poly foringer (ikke de store bak) *Stålomspunnende bremseslanger *Stålomspunnende oljeslanger (AN) *Oljekjøler *Bytta kløtsjwire og Batteri i November *EBC skiver og Ferodo DS2500klosser forran, med mye igjen. *sachs advantage dempere og Lesjöfors fjærer Motor: *Turbo, ic og radiator fra 4x4 cosworth. *2,5" eksos med 2 potter, bråker lite *Dyser fra 2wd cosworth (gule - orginale) *Forsterket toppakning fra RS2000, fler lags, stål. *Polerte forbrenningskammer. *Edis tenning fra mondeo. *Grenrør fra Volden racing *MegaSquirt 2 *ca 8,8:1 i komp. *Gått ca 17000km etter turbokonvertering. Kan ta nye vinterdekk til mondeo mk2 som delbetaling. Har mye deler som kan følge med mot noe ekstra kroner. Vanskelig å få tak i på tlf da jeg jobber nattskift, bruk gjerne pm, mail eller svar her.
  11. Vanlig 7" uten sperre og skrudde aksler?
  12. Even

    Kjøpe mk2 (97mod)

    Takk for svar! Dette høres jo greit ut, så da bør den jo gå ei stund da det er bytta bremseskiver/klosser, fjører, dempere, eksos og batteri i løpet av det siste året. Og det er ingen ting som tilsier at zetec'en og girkassa ikke kan gå 300k km+ med godt stell?
  13. Even

    Kjøpe mk2 (97mod)

    Heisann. Jeg har planer om å bytte ut sierra'n min i sommer, og har en mondeo mk2 1997mod, 2l bensin, giha, stv på hand. Jeg lurer på om det er noe spessielt jeg skal være på vakt etter? Typiske feil osv. Eller kom gjerne med erfaringer om å ha en mondeo, gode biler? Bilen nærmer seg 248k km, men er pent kjørt og ser pen ut (kjenner de som har den). Jeg skal se næremere på den i helga hadde jeg tenkt. Takker for svar!
  14. Samma clutch som på ohc (pinto), så passer selv om det ikke står dohc på esken Burtonpower har clutch til deg. Jeg kjører med: * AP RACING CLUTCH PLATE: HEAVY DUTY SOHC PINTO/BDA 1"x23 SPLINE, 215mm * AP RACING CLUTCH COVER: SOHC PINTO 2.0, 215mm Funker fjell, har blitt en del tyngre pedal. Skal du bytte så plan svinghjulet ditt i samma slengen så du får bra annleggsflate. -Even
×
×
  • Create New...