Jump to content

Andreas

Gjest
  • Posts

    8
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Trondheim
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Andreas's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Hei folkens! Jeg har et problem med min Mondeo om dagen som gjør nattesøvnen min dårlig.. I fjor skiftet jeg servopumpa og reima på min MK3 Diesel. Styringa fungerte fint etter det. I løpet av de siste månedene har styringa blitt stadig værre. Nå kakker den og gir motstand når jeg svinger, særlig ved lave hastigheter med en del rattutslag. I det siste har det hendt at servoen har vært fraværende ved oppstart, men har "koblet inn" etter noen hundre meter med kjøring. Servopumpa og reima ser ut til å være i fin stand. Det er ingen tegn til lekasjer fra servoolja. Hva er det som kan ha hendt her? Er tannstanga kaputt, eller kan den justeres/fikses? Og ikke minst, utgjør dette noe særlig risiko ved kjøring annet enn at jeg må bruke muskler når jeg styrer? Tusen hjertelig takk for hjelp!
  2. Har du en D5W Z slik jeg har tror jeg du skulle hatt noe ala dette: http://www.ebay.co.uk/itm/EBERSPACHER-GLOW-PLUG-for-D3WZ-D4WZ-D5WZ-HYDRONIC-WATER-HEATERS-FREEPOST-/181214092635?pt=UK_CarsParts_Vehicles_BoatEquipment_Accessories_SM&hash=item2a31339d5b Skikkelig drittjobb btw. Var helt potte umulig å få fraskilt ledningsnett, samt helt umulig å få festa brakettet rundt varmeren skikkelig på plass igjen. Ble noe jallamekk for min del, og jeg endte egentlig bare opp med å gjøre det værre, nå vil ikke dieselvarmeren starte i det hele tatt. Mye rart som kan ha godt galt her, tror heller jeg tar på meg boblejakka og later som det aldri har vært en dieselvarmer til 20 000 på bilen min.
  3. Hei. Takk for besparende råd! Jeg tenkte at det sikkert er lurt å kjøre full service når jeg først er igang. Samtidig kan jo ikke de nye keramiske glødepluggene skape mye trøbbel når en av hovedleverandørene av Eberspacher i Norge anbefaler å ikke bytte den. Får poste update når jeg får tatt service!
  4. Snakka med Vianor når, de mente forskjellen lå i om bla. vannpumpa lå inni varmeren eller utenfor. Fyren mente også at det ikke var nødvendig å skifte glødeplugg da det mest sannsynlig var en keramisk plugg av nyere type som det skjeldent er problemer med. Problemet lå mest sannsynlig i at brennkammeret var fylt opp av sot. Er det noen som har samme erfaringer? Etter hva jeg leser her inne virker det som glødepluggen ofte skaper mye trøbbel? I mitt tilfelle sliter jeg med at varmeren røyklegger gata og etterhvert stopper opp. Jeg får altså start på den, men den sliter med å holde seg igang.
  5. Hei. Skal bestille deler til overhaling av dieselvarmeren på min 2003mod 2.0TDDI (115hk) Har jeg en D5W eller en D5W SC? Jeg har en slik med tidsur hvor jeg kan stille inn forhåndsvarming. Eller har dette kanskje ikke noe å si ved bestilling av servicedeler, da de er så å si identiske? Takk for hjelp! Frykter naboene skal varsle om bilbrann så mye som denne ryker!
×
×
  • Create New...