Jump to content

Oddwar

Gjest
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Steinkjer
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Oddwar's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Hei. Har problemer med starteren på min 72' Taunus stv. Det starta med at den gamle starterren ikke klarte å dra rundt motoren, innslaget slo og veiva vrikka så vidt på seg men den klarte ikke å dra i rundt. Kjøpte derfor en brukt starter fra Ford Sierra, starteren ser prikk lik ut. Det som da skjedde når jeg hadde montert starteren på motoren i Taunusen, var at starteren ikke ville stoppe og batteriet begynte å koke, to derfor ut starteren igjen og testet den med samme bilbatteri på verkstedbenken der jeg laget en tilsvarende krets selv. Da funka starteren som den skulle, stoppa når jeg slapp pluss signalet og batteriet kokte ikke.. Satte statereren tilbake i Taunusen og problemet var fortsatt der, kobla da derfor av resten av el-kretsen til bilen og kobla pluss fra battriet ned på pluss på starteren, lot jordinga gå via motoren som før, og tilførte start-signalet selv med en ledning fra + på batteriet til kontakten for start på starteren. samme problemet var der da også, starteren stoppa ikke og batteriet begynte å koke.. To derfor atter en gang ut stareren, laga samme krets i mens stareren låg løst i motorromet, lot jordinga gå via motoren slik at kretsen ble PRIKK lik som om at starteren hadde stått montert i motoren. Da var IKKE problemet der, starteren oppførte seg som den skal. Dette vil si at starteren får dette problemet KUN når den mekanisk monteres mot motoren og svinghjulet. Hva er det jeg overser? Kobla jo til og med vekk resten av el-anlegget i bilen til slutt..? En ting som er verdt og nevne er at når problemet oppsto, ble kapslingen til wiren til håndbrekket til høyre bakhjul kjempevarmt.. Ser ingen logikk i dette?
  2. Hei! Ja selvfølgelig! Jeg bor i Ogndal hvis du vet hvor det er? (ca. 1 mil fra Steinkjer) Er vel egentlig ikke noen Ford entussiast i den forstand jeg da. Er interessert i det meste av gammel-bil med volvo som favorittmerke! Etter sommerdekkføre stort sett hele vinteren her i Nord-trøndelag la jeg endelig om til sommerhjul på Taunusen min her en dag. Det resulterte jo selvfølgelig i SNØ dagen etter, Og siden har snøen falt tett så nå er det full vitner her ute! Nå vet jeg hva jeg skal gjøre når jeg ønsker værskifte Den 2-dørs taunsen solgte jeg videre til en i nærområdet som ville ta seg tid til å pusse den opp orntlig å få godkjenninga på V6 motoren i orden. Var å såg om den en dag her og den er straks klar til lakkering. Slik så den ut: Ellers legger jeg ut noen bilder av de andre bilene jeg har som ikke er Ford hvis det er greit? 1979 volvo 242 som jeg pussa opp vinteren 2012-13: 1981 volvo 242 s om jeg driver å pusser opp nå: Amazonen min, 1967 mod:
  3. Lurer på hvor jeg får kjøpt deler til håndbrekk til min 73 mod taunus? Overføringen fra wire til bremsebånd inne i bremsetrommel har gått kaputt, så trenger å få kjøpt disse delene..
  4. Hei. Her kommer litt bilder, oppdateringer og informasjon om mine to Taunuser, en 2 dørs fra 75 og en stasjonsvogn fra 72. Stasjonsvogna har en original 1600L, er i god teknisk stand, men litt rust. God gammeldags raggarbilstil på den: 2-dørsjen fri for rust, malt svart matt av tidligere eiere.er også originalt en 1600L, men det er montert en 2,8 v6 fra Granada.. trenger litt forgasserjusteringer. Har blitt fortalt at denne bilen på 90 tallet hadde et rykte på seg her i Steinkjer for å være fast festbil, ukedager som helgedager, dag som natt i flere år.. Så har den blitt stående noen år før jeg kjøpte den i høst. Bilde kommer.
×
×
  • Create New...