Jump to content

antkoma

Gjest
  • Posts

    4
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    rogaland stavanger
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

antkoma's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. kjøpte en turbo fra 100 hesteren og skal prøve å montere den senere, men jeg fant ut at motoren min har mer kompresjon en turbomotoren, vil det si at jeg bør skru ned turbotrykket? evt. hvordan gjør man det? jeg er helt grønn på alt som har med turbo å gjør.
  2. bilen min er 80 HK nå, får man ikke mer en 5 hester ved å montere en turbo?
  3. Trudde det var mekanisk diselpumpe der så jeg trenger ikke hjerne, eller gjør jeg?
  4. Hei alle sammen, det er mit første innlegg på forumet, saken er at jeg har kjøpt meg en bo bil (helt like denne) http://www.finn.no/finn/car/mobilehome/object?finnkode=47262292&searchclickthrough=true Og denne biler er EKSTREMT daue i oppover bakker, forsåvidt er den og daue på flate veien, men i nedover bakker så skyter den avgårde, etter noen timer med googling på nette og leste her på forumet så fant jeg ut at den beste måten å få lit liv i bilen på er å etter montere en turbolader. Jeg ser på FINN.no at det fins 2.5TD motorer på de bilene så jeg regnet med at det var en enkel sak å ettermontere, men for å være på den trygge siden så ringte jeg til Kverneland bil (lokal Ford forhandler) og spurte de hvordan jeg skal gå fram med turbo prosjektet mit, svaret jeg fikk der var overraskende og sjokkerende! De bilene er sånn og dette har vi aldri vert borti. Er det virkelig sånn at jeg er den eneste til dagens dato som synes at bilen går ræ*a? Planen er følgende: Finne en turbo med manifoll,innsug og rør til oljekjøling fra en 2.5TD motor Montere det Stille opp trykket på dieselpumpen Hvordan bør jeg gå fram?hvilken turbo bør jeg kjøpe?(har sett at det er 100 og 120 hesters versjon av denne bilen) bør jeg å bytte topppakning? hvor mye trykk tåler den motoren? Bilen er en 1994 modell, 2.5D 80 hester
×
×
  • Create New...