Jump to content

Kirkev

Gjest
  • Posts

    7
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Tønsberg
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Kirkev's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Min sierra 2.0 dohc fusker etter at lysa sto på og batteriet tømte seg helt, lada opp batteriet igjen og satt det inn i bilen. da var den veldig tung starta, og fuska fælt. måtte jage den med gassen på tomgang hvis ikke så dæva den helt ut. og når jeg kjører så små fusker den og små nukker litt og på lyden så hører man at den fusker. luftfilteret suger masse luft også, man hører det inne i bilen.
  2. Kirkev

    2.8i går ureint

    Ja, men tenninga er vel fortsatt lik?
  3. Kirkev

    2.8i går ureint

    Okay, takker for svar! dysene kan jeg sjekke på jobb der har vi dysetester, men jeg setter en finger på tenning fortsatt, men skal prøve å få en film av hvordan bilen oppfører seg ! en annen ting som også er viktig å få med seg trur jeg er at det er snakk om 2.8i Scorpio motor og ikke Granada, denne er godkjent ombygd men jeg trudde at prisippet i motorene er det samme? bare at utseende er forskjellige?
  4. Kirkev

    2.8i går ureint

    Ja satt den på pluggledning 1 det er ganske så sikkert. men etter noe tenking så trur jeg bilen er optimal iforhold til krefter, den virker noe daff men det er jo en tungt gira 5 trins kasse så er kanskje der det ligger, men fuskinga finner jeg ikke noe ut av enda. samt at den ikke vil gå på tomgang noen ganger.. vanskelig motor å feilsøke detta her..
  5. Kirkev

    2.8i går ureint

    Viste ikke at det var forksjell, men er neimen ikke sikker var ikke jeg som stilte den, var en kamerat. men den hadde samme symptomene før vi stilte tenninga bare at den var enda mere daff. så stilte vi tenning fra 0 grader hvor den sto til 12 grader fortenning og den gikk bedre, men fortsatt med samme sykdommer.
  6. Hei, har en granada med 2.8 injection som ikke går som den skal. den er veldig daff og har en tendens til å fuske/drukne samt ikke ville gå på tomgang. om når den vil gå på tomgang er veldig varierende, når jeg starter den på morran før jobb så starter den lett og går fint på tomgang (mulig pga kaldstartdysa?) men når jeg drar hjem fra jobb å bilen har sått i sola er den tungstarta, jeg må gi mye gass for at den skal komme, og den vil heller ikke gå på tomgang. så er det når den fusker, fuskinga er som regel når den drar tungt mellom 1500-2500 rpm altså akselere i et i høytgir eller noe tilsvarende. fuskinga kan noe tenkes å være drukning, fordi den kutter ikke den vil bare ikke dra motoren. altså den også hvis man kjører motoren hardt har den en tendens til å kutte helt, og så komme igjen med en skikkelig ettertenning. Jeg har sjekket plugger de er gyllenbrune, og tenning er stilt etter boka altså 12 grader fortenning.
  7. Hei, har en granada med 2.8 injection som ikke går som den skal. den er veldig daff og har en tendens til å fuske/drukne samt ikke ville gå på tomgang. om når den vil gå på tomgang er veldig varierende, når jeg starter den på morran før jobb så starter den lett og går fint på tomgang (mulig pga kaldstartdysa?) men når jeg drar hjem fra jobb å bilen har sått i sola er den tungstarta, jeg må gi mye gass for at den skal komme, og den vil heller ikke gå på tomgang. så er det når den fusker, fuskinga er som regel når den drar tungt mellom 1500-2500 rpm altså akselere i et i høytgir eller noe tilsvarende. fuskinga kan noe tenkes å være drukning, fordi den kutter ikke den vil bare ikke dra motoren. altså den også hvis man kjører motoren hardt har den en tendens til å kutte helt, og så komme igjen med en skikkelig ettertenning. Jeg har sjekket plugger de er gyllenbrune, og tenning er stilt etter boka altså 12 grader fortenning.
×
×
  • Create New...