Jump to content

Kathrine

Gjest
  • Posts

    23
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Bodø
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Kathrine's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Jeg har ikke fylt på olje tidligere di 9-10 årene jeg har hatt bilen. Det har vært litt lite olje på den noen år, tror det har minket veldig veldig sakte. Har ikke hørt noe, det jeg merker mest er at om jeg svinger litt så blir rattet stående slik, så jeg må korrigere tilbake. Veldig bra om den ikke kan låse seg, jeg syns det hørtes nifst ut, både for meg og mine omgivelser. Sent from my iPhone using Tapatalk
  2. Servoen har tatt kveld. Har fylt etter servoolje (fra Ford) uten at det hjalp. Har hørt snakk om at ei reim ser ut til å være i orden. Hvis den er OK, er det da å bytte en pumpe som er løsningen? Det har minket sakte og sikkert av servooljen, så det er neppe en lekkasje. Det har vært litt under minimum en stund. Er det vanskelig å bytte pumpe? Er det tilfelle at styringen kan låse seg når servoen er ute av drift? Er usikker på om det virker litt, eller er helt død. Hjelp Sent from my iPhone using Tapatalk
  3. Takk, skal prøve å se i den, har bare tyske bøker til den [emoji849] på min bil er det ikke tappeplugg, bare for å fylle på. Fikk delvis byttet girolje for noen år siden da en kompis hjalp meg med å bytte drivaksling. Håper han overlever morgendagen, jeg trenger den til og fra jobb. Sent from my iPhone using Tapatalk
  4. Hei, har noen nifse skranglete lyder når jeg kjører, hører di best i 2-3-4 gir mener jeg. Blir borte når jeg trør inn klutchen... i den forbindelse kom jeg på at jeg for noen år siden fikk beskjed om at det kunne vært mer girolje på den. Så spørs det da hvilken olje som skal til, om lydene kommer derifra. Har liggende olje til automat kasse siden jeg nettopp har fylt etter i servotanken. Sent from my iPhone using Tapatalk
  5. Hei, ja det er samme bilen. Var innom på ford i dag, og di var snill å ga meg koblingskjema for vindusviskerne. Og viste meg at på det skjema så får vindusviskermotor strøm, selv om releet er fjernet. Han som er kommet på land kom og undersøkte, og når vi koblet fra vindusviskermotoren foran så holder sikringen og bake fungerer viskeren. så han ringte til huggeri, så nå blir det brukt del, og jeg får hjelp til å få bilen i orden både foran og bak da er det bare å se om håndbrekkwire kan lures til å fungere, eller om den må byttes. Nærmer meg å ha kjørbar bil, og ettergodkjenning i orden
  6. Hei, har ett kjedelig problem med vindusviskerne. Di fungerer overhodet ikke, sikringen går. Til nå har jeg undersøkt at sikringen går selv om jeg har koblet fra vindusviskermotor til bakruten. Den går også om releet er fjernet og tenningen slås på. Betyr dette at feilen er mellom sikringen og hendelen til vindusviskerne? Har hørt at å bytte ut hendelen er innviklet Hjelp
  7. Kathrine

    skiltlys

    Okei, takk da er det vel bare å lete i bakluken etter strøm , og så kanskje skjøte i litt nye ledninger. Jeg klipte vekk litt før jeg monterte nye kabelsko, men metallet i ledningene var alikevel ikke helt blankt. Får prøve å søke meg frem, nå er heldigvis en som kan hjelpe meg kommet på land
  8. Kathrine

    skiltlys

    Kom vist ikke så langt, det er ikke strøm i ledningene bak....må finne ut hvor strømmen har tatt veien. Noen som vet hvor ledningene til skiltlysene starter sin ferd bakover bilen? Tenker å lete etter strøm i overgangen mellom bakluke og tak, det er vel ett kritisk punkt. Har hund så bakluka har vært mye åpnet og lukket..
  9. Kathrine

    skiltlys

    Ja kabelsko, og noe annet rart så nokså dårlig ut. En ledning lå bare løs. Jeg får dra innom i morgen å prøve å få det som trengs av deler. Kanskje jeg kan finne noe bilde av hvordan det skal se ut.
  10. Kathrine

    skiltlys

    Men har jeg rett antall ledninger, eller må jeg flå bakluka å lete mer ledninger inni der? Pæreholdere å pærer er vel ikke rare investeringen, det var bare å komme i mål før fredag som virker litt vanskelig siden alt bare er rust. Ford har mye rart på lager, der kan jeg kanskje finne delene jeg trenger. Må noe loddes? alle ledninger må få nye dingser på endene. Og det mangler kanskje noe som skal sitte i lokkene/glassene til lysene. Litt vanskelig å se hvordan det skal være. Det var ikke noe lyspærer inni der.
  11. Kathrine

    skiltlys

    Dagens undersøkelser viste at det ikke er bare å bytte pærer. Det som pærene skal være festet i er veldig eiret, på ene siden har en ledning ramlet ut av en holder. på høyre side fant jeg kun to ledninger til lysene, men fant tre ledninger på venstre side. Det så ut som om at noe til pæra skulle sitte fast i lyktglasset som jeg tok av. Stortsett fant jeg bare sand og rust, og metallrester er fristet til å slenge inn ett par batteridrevne lys, bare til etterkontrollen. Tenkte jeg skulle ta den på fredag, når bilen får nye bremser og er ok, unntatt skiltlysene
  12. Kathrine

    skiltlys

    Skal prøve å få fiksa lysene hvertfall. Dagpendler ca 14 mil pr dag, og er nå fri for bremser på høyre bak.... så ble litt desperat etter å få fikset det. Kun evt helg som kunne gått for å fikse større ting selv, hvis jeg/vi får lånt garasje og evt spesialverktøy. Typisk nok så dro nettopp han som pleier å hjelpe meg til sjøs for en mnd. Har vel allerede kjørt minst 1000 km med bare metall lyder på høyre brems bak. Er ikke riktig flink til å finne feilene i tide Er det noe sted å lese hva som bør byttes når? Pluggene ble byttet, antagelig for første gang på ca 180-190000 km om jeg ikke husker feil Hva er intervall på regreim?
  13. Kathrine

    skiltlys

    Takk I desperasjon ble det bestillt time, og deler på ett annet verksted nå. håper det går bra der, kjenner jeg begynner å stresse meg litt opp
  14. Kathrine

    skiltlys

    Min bil skal aldri dit mer fikk nå hvertfall konstatert at hjertet mitt tåler en del etter mye diskutering ble det kun en eksta foring å betale for min del. Di måtte pent finne en annen måte å demontere bilen på. han i kassen var glad som en unge på julaften da han ringte å sa at di hadde klart å løsne støtdemperne uten å skade di, da fikk di ned saker og ting og fikk gjort det di opprinnelig skulle. Ringte faktisk til forsikringen min for å spørre om jeg kunne få bilberging FRA ett verksted
  15. Kathrine

    skiltlys

    bilen har gått ca 225000. Samme verksted var i ferd med å sage sund alt av foringer på bakakslingen ifm at langsgående foringer skulle byttes på begge sider bake. di vurderte også å ødelegge støtdemperne bak. Fortsatt usikker på om demonterer med gravemaskin eller vanlig håndverktøy Di var forøvrig også plaget med å åpne panser......nå er låsen litt slitt så av og til kreves det ett lett trykk på panser for å få vridd nøkkelen første gang i låsen itl panser.
×
×
  • Create New...