Jump to content

88 XR3i

Gjest
  • Posts

    2
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Moss
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

88 XR3i's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Det viste seg å være eksosanlegget som var tett. Tok ut pakningen som var i skjøten rett før fremre potte slik at eksosen fikk en vei å gå, og da ble det straks bedre! kan jo ikke kjøre sånn, men nå vet jeg i alle fall hva som var galt
  2. Hei! Jeg har en 88 XR3i cab med 1,6 liters motor og 105HK. Den går tilsynelatende helt greit opp til drøyt 3000 omdreininger, men så skjer det ikke mer. Dersom man presser den oppover i turtall går det tregere og tregere, og den sperrer nærmest helt på ca 5500. Toppfarten er ca 110 km/t. Dreimoment er det ikke så kommer det en bakke blir det 80. Kjører man rolig og girer ved 3000 merker man egentlig ikke at det er noe feil, så det kan ha vært sånn en god stund. Jeg har nettopp måttet bytte girkasse, og da jeg fikk tak i en girkasse med motor så byttet jeg like godt begge deler fordi jeg tenkte at da blir jo motoren bra også. Men det rare var at den nye motoren gikk helt likt som den gamle. Derfor tenker jeg at det må være noe utenfor selve motoren som er årsak til dette, men jeg skjønner ikke hva. Det kan legges til at det ble brukt gammel fordeler da motoren ble byttet. Kan det være årsaken? Har tenkt at det kan ha noe med vakuumet å gjøre kanskje, men det var likt på begge motorer da. Av en eller annen grunn kommer det en voldsom ulyd når det er litt under kvart tank igjen, en lyd som kan minne om en brems som henger på... aner ikke om det kan ha noe med saken å gjøre men. Noen som har noen tips?
×
×
  • Create New...