Jump to content

Toremann

Gjest
  • Posts

    40
  • Joined

  • Last visited

About Toremann

  • Birthday 12/20/1964

Medlemsinfo

  • Bosted
    Valestrandsfossen
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Osterøy

Toremann's Achievements

Moped

Moped (3/6)

  1. Hei jeg må skifte hjullager venstre fremme på min Kuga. Er det noen som har gjort det selv eller vært på verksted og hva pris må jeg forvente. Jeg fikk pris hos Kverneland 6500,-kr og syns det det var vel drøyt men hva synes dere? Sent from my iPad using Tapatalk
  2. Toremann

    Partikkelfilter

    Jeg har vært i kontakt med Kverneland som forøvrig skal ta diagnose på førstkommende mandag. Di antyder en elektronisk styring som står oppå turbo og den kan ikke skiftes uten at hele turbo må skiftes (ca 35 tusen) kan dette virkelig stemme, bilen er gått 142 000 km? Er det noen rundt Bergen som kan hjelpe og diagnoosere eventuelt fikse feil feilkde er P2263 Sent from my iPad using Tapatalk
  3. Toremann

    Partikkelfilter

    Ok, hvor ligger denne og hva koster den så kan utelukke skifte av partikkelfilter. Takk! for svar Sent from my iPad using Tapatalk
  4. Toremann

    Partikkelfilter

    Hei jeg har en Kuga 2010 mod. 141000 km det kommer opp motorlys pluss esp lyser. Jeg har en feilkodeleser som jeg kan slette feilkoder og som viser bare generele feilkoder. Jeg var nylig på verksted og der konstaterte di at partikkelfilter var helt tett og esp lyset kom som følge av det. Verkstedet vil ha 8 tusen for å gjøre reint partikkelfilter og koble ut egr ventil så vil jeg slippe dette i etterkant. Jeg har storsettturer på 4-5 mil og det er vel ikke små kjøring? Så jeg lurer på om det finnes en rimeligere måte å komme ut av situasjonen på. Ser noen snakker om føler. Jeg har årlig service på olje og filter fast. Takker for svar! Sent from my iPad using Tapatalk
  5. Ja radioen virker veldig bra, men mangler fremdeles å kunne bruke den uten å ha på tenning eller starte bilen
  6. Ja det kunne det helt sikkert, man fikk vel det man betalte for. Eg var innom Ford i dag og spurte angående denne forsinkelsen som var på original radioen at man kan tenne den 1 time etter å ha slått av tenning. Han på delelager mente at den forsinkelesen ligger i radioen og ikke i bilens software. har vanskelig for å tro at jeg er eneste som har vært borti det problemet, enten man sitter på fergen eller venter på kona som er i butikken. Fint å kunne slå av motoren og høre på radioen. Kan forøvrig nevne at nå kan jeg høre på radioen uabrutt fra byn hjem også igjennom tunneller. Kjører på DAB og når det mangler dekning så slår den inn FM så sant det er dekning, hører ikke overgangen, mister ikke nyheter lenger.
  7. var vel ikke 7" skjermer originalt på 2010 modell, det som var montert var en helt ordinær radio med oransje bakgrunnslys. Kverneland påsto at di hadde oppgradert til siste software på bilen, så da et eg ikke mer en det.
  8. Hadde Ford sin originale radio med FM. Jeg sa at jeg ville gjerne ha med DAB og det fikk jeg, om det var original eller ikke, men Ford har reklamert for den i lengre tid, det er en unit som monteres bakpå original radioen og ble implentert på en eller annen måte. Men det gikk ikke an og se den fysisk. I displayet på radioen ble det lagret på memori 1 ast-1 eller noe i den duren. veldig tungvint å bruke og umulig vist du ikke viste at den var montert der. Kverneland sier selv at de har sluttet å montere disse fordi det er så mye problemer med den. Så vist du ikke har hatt problemer så er det sansynligvis ikke samme unit vi snakker om. Som du ser lenger oppe så har eg nå fått installert en Pioneer 2 din spiller med DAB og problemet her er å få den til slå seg av med tenning (noe den gjør) men å kunne slå den på uten tenning for så og virke bare 1 time før den slår seg av igjen automatisk akkurat som origniale FM radio gjør.
  9. en ekstern styreenhet er jo egentlig svaret på problemet, burde vel være mulighet for å lage til med en kondensator eller lign
  10. Kjempe bra, men vil ikke da radio stå på hele tiden eller vil den slå seg av selv?
  11. Takker for raskt svar Høres fint ut om det går, men trenger muligens litt mer info for at de i butikken skal skjønne hva eg sier vist du forstår. finnes det en tegning, eller en oppskrift som eg kunne skrevet ut?
  12. Hei alle sammen, e så kjekt forum der man kan spørre om forskjellig også få svar til og med :-) Da jeg kjøpte min Kuga 2010 hos Kverneland så forhandlet jeg å få med en DAB unit som ble plassert inni dæsjbordet. Har hatt problemer med den fra dag en av, utrolig vanskelig å guide seg igjenom den. Om ikke vanskelig så utrolig tungvint. Men problemet har vært at den i tide og utide skifter kanal på radioen uten å spørre meg en gang :-) og iblandt nekter den meg å skifte kanal manuelt og noen ganger er den bare borte liksom slik at jeg må søke den opp igjen og selv da kan det være at den ikke finnes men finnes til slutt. er så mye at eg blir aldri ferdig vist eg skal fortelle alt. Denne unit koster 3000,- kr ferdig montert, kverneland sa at jeg kunne bare levere inn den uniten så fikk eg penger tilbake for den. Eg tok då kontakt med Bilradiospesialisten på Hop for eg ville gjerne ha en skikkelig DAB og fikk til bud på AVHX3700DAB Eg skulle betale 6500,- kr ferdig montert, og de demonterte dab unit som eg skal levere inn til kverneland. Saken er at på original radio så kunne jeg trykke på radioen etter å ha stoppet motor så virket den 1 time før den slutter. Dette får eg ikke til å virke med den nye Pioneer. Her må eg trykke på tenning, enten trykke en gang så lys og tenning er på eller starte motor. Kan jo trykke bare på uten å starte motor men da er jo lys fremme og bak på og da vil vel ikke batteri ta lang tid før det er tomt tenker eg. Så mitt ønske er at med den nye radioen skal være mulig og trykke på uten å røre tenning slik at jeg kan høre radio uten at motor, enten eg sitter på fergen eller kona er på butikken. Kanskje noen her inne har vært borti samme problem og har et fasit på dette. Eg tenker gjerne en kondensator som holder strøm til radio en stund etter å ha kvelt motor. Takker for svar Tor
  13. Ja eg hadde en V70 2002 D5 Den hadde riktignok forhjulsdrift og gravde seg frem, men her som jeg bor så ble hurtigkjetting fast inventar og erstattet både 2 og 3 ganger på en sessong. Nei aldri mer Volvo på meg. Har aldri hatt 4wd i eget eie før denne Kuga og den får eg ikke skrytt langt nok opp. Flere venner, bekjente både frarådet meg og rådet meg til å skaffe 4wd men eg må da være oppmerksom på det....... og det......... eg ble gal av alle negative råd, eg hadde bestemt meg og sånn ble det, angrer ikke et sekund. fraråding av 4wd gikk på at når det først slapp så slapp det skikkelig??? hallo eg har kjørt vogntog semitrailer såpass lenge nok til å få prøvd meg på glatten over fjellet mer en de fleste av mine private venner osv., Rådet til 4wd var at då må du ha sperr, lavgir uten deter du tapt på glatten vist du står fast. Denne vinteren har det vært både snø og is nok til at eg har fått prøvd Kugaen litt og der er mine opplevelser bare positive iallefall hitil, har hverken sperr eller lavgir, men frem kommer eg også i revers virker 4wd. Anbefaler alle vennene mine til å kjøpe seg Kuga :-) :-)
  14. Høres spennende ut, har du en link eller bilde eller hvor man får kjøpt det
  15. Hei alle sammen. Beklager seint svar har vært over fjellet opptil flere ganger og virkelig prøvd ut min Kuga. 4wd virker absolutt tilfredstillende, har ikke stått fast en eneste gang. Igjen er kjempe glad for å gå fra V70 (ikke 4wd akkurat men) bare tull så ikke noe volvo på meg med det første. Til saken, eg skulle sjekke angående kjettinger, kan bekrefte at det overhode ikke er plass til noe slikt. Vist man egentlig trenger hjelpe midler noe jeg fraviser at man har så må det være eventuelt snøposer. Og så en annen opplevelse. Jeg viste at det ikke fantes reservehjul men bare noe og fylle i dekkene pluss luft til å blåse opp vist uhellet skulle være ute. Jeg fikk plutselig varsel på instrumentpanelet (sjekk lufttrykket i hjul) da holdt jeg 80 km på en litt uoversiktig plass der jeg ikke turde å stoppe umiddelbart så jeg nærmest trillet videre etter raskt nedbremsing. Da jeg endelig fikk kjørt inn til siden og gikk ut for å se så var høyre bakhjul punktert og felg kjørt. Tenkte at her er det ikke nødvendig å prøve med å fylle/blåse opp dekket for det vil ikke engang hjelpe. Da sto jeg der og fikk ringt en kammerat som hentet meg og kjørte meg hjem etter sommer hjul så eg kjunne kjøre på dekk verksted, her måtte eg iallefall kjøpe 2 ny dekk for at det skulle være likt på aksling. Noen andre som har vært ute for en lignende situasjon og hva gjorde dere uten at det ble alt for dyrt?
×
×
  • Create New...