Jump to content

K Halvorsen

Gjest
  • Posts

    3
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Lørenskog
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

K Halvorsen's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Hei, har en 2001 tddi som jeg regnet med å bruke opp frem mot eu kontrollen nå til våren, men det viser seg at bilen er seig og jeg vurderer å ta en eu periode till. Det som må fikses nå er eksos delen med katalysatoren, og det er sikkert ikke billig. Noen som har tips hvor man kan skaffe dette rimelig? Trenger ikke all verdens kvalitet, trenger ikke holde mer enn 2 år.... Rettelse, jeg lurer på om det ikke er katalysatoren allikevel....det er det stykket som går fra grenrør og som svinger bakover under bilen. Det jeg trodde var kat ser ut til å være et flexistykke når jeg ser på bildene til skruvat.no De hadde dette stykket til 1700 kr, 2400 ferdig montert. Det er vel ikke galt?
  2. Takker for opplysende svar. Det meste er vel som forrige gang jeg var Cosworth eier. Bygget da motor med ny 200 block (mener vi bestilte rett fra Cosworth?), portet topp, andre kammer, Turbonetics turbo, plenum, grå dyser og et såkalt 450 chip. Fikk bare bremset den en gang, men hadde feil på bensintrykk regulator, så den magret ut på 1,1 bar. Ga der 375hk/500nm (motor). Tanken var da 450+, men det ble salg. Artig var det, hadde den på autobahn og kjørte fra det aller meste. Hadde 270 km/t på gps :-) Med utgangspunkt i den bilen vet jeg at 400 hk er mer enn nok, syntes den gikk "fælt". Uansett - kunne kanskje tenkt meg en vingebil også..... Sist gang syntes jeg det bare var harry, men har fått sansen nå når jeg har rundet 40 :-) Ser at de har blitt veldig dyre, så spørs om det er verdt det for meg. Er mest ute etter mye morro for penga. Ikke mye som slår Cosworth da. MC selvfølgelig, men med 2 barn så begynner overlevelse instinktet å slå til. På ringen i høst kom det inn en vraka sykkel i timen omtrent.
  3. Etter å ha eiet en Magenta Sierra Cosworth noen år på førsten av 2000 tallet, har igjen lysten meldt seg. Tanken er en hverdags/trackday bil. Etter å ha vært en tur på Nordschleife i høst med en kamerats E60 M5, frister det å legge MC hobbyen litt på hylla igjen til fordel for bil. Den skal ikke brukes som noe daily driver, men må kunne funke til vanlig trafikk kjøring. Det er nok kanskje Escort som frister mest pga utseende. Jeg tenker at rundt 400 ærlige, kjørbare hk, samt oppgradert understell og bremser, vil være en passe potent og morsom trackday bil som også kan kjøres langs veien. Det enkleste er nok å kjøpe en allerede modifisert bil, men klok av skade så vet jeg at det er lett å bli lurt i forhold til spec, "nyoverhalt" osv... I forhold til motor, med dagens teknologi, hva må gjøres for å få effekten jeg etterlyser? Riktig bygget og vedlikeholdt, kan motoren holde noen sesonger med et slikt effektuttak? Mine mekaniker kunnskaper er begrenset, er det bedrifter på Østlandet som man kan bruke på å vedlikeholde/reparere et slikt "bygg"? Jeg vil gjerne ha noen som kjenner min bil og som jeg kan henvendemeg til med de fleste utfordringer rundt en slik bil. Alle tips mottas med takk!
×
×
  • Create New...