Jump to content

Capri_Loco

Gjest
  • Posts

    57
  • Joined

  • Last visited

Contact Methods

  • Hjemmeside
    http://

Profile Information

  • Kjønn
    Male
  • Bosted
    Sørfold

Medlemsinfo

  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Capri_Loco's Achievements

Bil

Bil (4/6)

  1. Bruker selv et Esab C150 til bil, 0.6mm tråd og 10 liters flaske Mison 18(kjøpeflaske, ikke leie) Dette apparatet synes jeg funker knallbra til sveising av karroseri og lignende. Apparatet koster ca 10lapper, med gass, regulator til gass, 5kg tråd og en enkel sveisemaske. Dra innom en forhandler av sveiseapparater(Tools og lignende) og hør på pris, møter du en grei selger, der det utrolig hvor mye de kan slå av på prisen. Kjøp kun kjente merker, det er mitt tips. http://www.tools.no/
  2. Hei igjen. Fant ut at jeg hadde kjørt litt for lite trykk inn på sprøyta(godt i underkant av 2 bar), justerte opp til en plass mellom 2.5 til 3 bar og vips: Sprøyta knuste lakken vakkert, og blåste jevnt og fint... Ikke store forskjellen mellom suksess og katastrofe egentlig... Må si at jeg er egentlig imponert over hvor bra den vannbaserte basen er, lett og legge er den og. Problemet med denne er temperaturen, men hvis man har en ren varmluftpistol så er det ikke noe problem... Sprøyten blir lettere å rengjøre(Dette er noe jeg er VELDIG nøye med, ettersom jeg har brent meg på dette før). Klimaet der man holder på blir bedre... Bruker selv PPG sine produkter.
  3. Hei. En liten hastesak: Skulle lakkere litt styling ikveld... Men kom ikke på at baselakken var vannbasert før jeg skulle begynne.. Hadde blåst igjennom litt tynner før baselaken ble helt i sprøyta... Sprøyten er en DeVILBISS GTI med 1.4mm dyse.. Plages med at sprøyten blåser ujvent osv... Ellers lurer jeg litt på andre tips i forbindelse med vannbaser base: Uttynning? Påføring? Krav til varme? Håper på snarlig svar! Mvh.
  4. Mener å huske at v4 motoren tilhører colognefamilien? Har ikke hørt om nå Essex 2.0, mener de kun kom i 2.5l og 3.0l, I colognefamilien er det en 2.0l v6(90hk). 2.3l Kom ut i en 125hk utgave. Den vanligste versjonen av 2.3literen har følgende tall: 114hk ved 5300r/min. 176nm ved 3000r/min. 2.3l produsert før Mai 1979(?) hadde stifttenning, og 108hk ved 5000r/min og 176nm ved 3000r/min. Er også en del ting i bl. annet toppene som ble modifisert i `79... Ford Capri 2.0S ble produseret både i England og i Tyskland, hvorav de tyske hadde 2.0 v6(fra 1976), mens de engelske hadde r4 ohc. Før 1976 hadde også de tyske r4 ohc.
  5. Det er veldig typisk, har også lest at Focus og Mondeo har toppet driftsikerhetslistene i flere år nå... De har dessuten også fått gode kritikker for kjøreegenskapene... At Ford er mindre driftsikre biler enn japanske bilmerker vil jeg si er sterkt overdrevet. Ford er Ford og ford i norge sliter nok enda litt med Fikses og så videre....
  6. Det finnes krav om at farlige hull, mangel på autovern, veiarbeid og så videre SKAL være merket... Kommunal eller ikke, er det privat vei, mener jeg det skal være merket om det er privat vei osv osv... Vegvesenet har nok et betalingsansvar...
  7. Hei, Lurer på om dørlåsene fra scorpio eller granada mk2 s2 passer på en Granada s1? Lurer også på om de svarte listene rundt vinduene på mk2 s2 passer på mk2 s1?
  8. Ok, takk takk... Skal prøve dette.. Mvh.
  9. Trukke du har noe sikt forover heller...
  10. Glemte å nevne at jeg også har en del "skitt" enkelte steder i lakken... Farecla g10 er vel en slags compound som gir blank overflate? Har du en fremgangsmåte for å bruke dette(maskin, hand)? Tror nok jeg må gå over bilen med noe 2000 papir først...
  11. Hei. Nærmer meg slutten av opplakkeringen av en Granada og det jeg lurer på er en eventuell måte å etterbehandle lakken på... Har en del "appelsinhud" og overganger her og der... Leste en plass at man kunne bearbeide bilen med p 1200 papir, våt tilstand, deretter bruke "rubber" og polere den tilslutt... Er det fint nok med p1200 papir? Er det nødvendig å bruke "rubbing compound" på klarlakk? Mvh Førstegangslakkerer....
  12. Edit: Tror ikke det. Mener å ha hørt om en som har laget?
  13. Her er flere: http://www.youtube.com/results?search=saga...e=search_videos
  14. Man kan også bruke en skru eller lammelkomprssor... Disse gir veldig jevnt lufttrykk... Bruker på mine sprøyter en 25liters tank med motor på 2hp... Funker greit det, vannutskillere er med på å jevne ut lufttrykket...
  15. Fra Straumen, 7,5 mil nord for bodø. Treff i nord-norge høres supert ut! skulle nesten ha sett litt på interressen?
×
×
  • Create New...