Jump to content

Martin93

Gjest
  • Posts

    16
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Sunnhordland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Recent Profile Visitors

968 profile views

Martin93's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Hei, eg har ein Ford Focus 2008, 1.6tdci stasjonsvogn som var på butikken med i går men på vei heim så bare døde bilen, ingen varsel lyder, merker ingenting på bilen den berre dør ut. Så etter den har verdt død noen sek så kommer det motor, olje og batteri varsellys. Så skrudde den av og startet igjen så kjørte roligt 200meter så skjedde det samme igjen, men var da komt til bedre plass og kunne stoppe på ein bus stop. Og sjekket da berre enkle ting eg kunne sjekke enkelt da, som sjekket att er olje, den får diesel og dieselpumpen går og reimene er i orden. Så prøvde og starte opp men no ville den ikkje starte mer, så fekk den tauet hjem til foreldre etter som det er mykje nermare enn heim til meg. Så noen her som har noe erfaring med noe lignende eller tips om hva eg kan sjekke videre? Eller om er eventuelt berre og levere til verksted får diagnosetest som er eventuelt neste? Har hatt elektriske problemer med bilen før, men då var det lodding i instrumentpanelet som var probleme, men då var det heilt andre symptomer på problemet men kan kanskje ver verdt og sjekke noe lignende?
  2. Da har eg fått ein til og lodde og alt har fungert fint, så langt...
  3. Da har me funnet problemet. Eg merket når eg kjørte att vist eg rører på kontakten bak instrumentpanelet mens kjører så forsvinner problemet, og rører eg på den så kommer det igjen. Så leverte den til Ford verksted får og sjå om dei kunne finne ut om er kontakten eller instrument panelet som var problem med. Og dei kom fram til att var ein dårlig lodding på panelet, så eg lurer på om noen som veit om noken som kan fikse det i Haugesund-Bergens området? Eg har sitt fort på det med og tatt det fra hverandre men ikkje noe du ser lett og er dårligt med folk som har verktøy til og fikse slikt her... Ford verkstedet sa dei har gjort det før, men med varierende suksess så dei anbefalte og sjekke om finner noen som er mer spessialisert på det...
  4. Så no har HEILE ledningsnettet i bilen verdt ute, alle kontakter tatt ut osv. Og sjekket alt, og ikkje funnet noke og sotten alt fint sammen igjen. Så startet eg bilen som gikk fint så lot den gå på tomgang ei lita stond. Så begynnte det og pipe varselyd med feilmelding ''Engine malfunction'' og ingen varsellys og eg kunne gji gass no som ikkje kunne gjør sånn problemet var før. Og det var pite litt røyk i motorrommet som eg ikkje veit om er vanligt, om var litt eksos eller hva det var...
  5. Liten oppdatering. Eg fortsette sist med og sjekke kabler, helt borte med ECU så sjekket 1 og 1 og flyttet på dei og alt, men fant ingenting så teipet og pakket fint sammen igjen. Og tok test tur og merket ingen problem, og det gjor eg ikkje på flere måneder heller. Men no for noen dager siden var problemet tilbake. Men etter bilen blei bra i flere måneder sist så har eg vertfall litt tru på att problemmet må ligge i ledningsnettet rundt ECU, eller eventuelt sjølve ECU. Vist ikkje... nei då vett ikkje eg...
  6. Hva var prisen på den reperasjonen?(sånn ca selfølgelig) Og var null motorkraft det eineste som skjedde med deg eller hadde du noke av det andre eg hadde og? Som start problem, varsellamper og slikt?
  7. Eg prøvde no i 10-15minutt og få start på bilen, etter som tenkte att bør vertfall kjøre litt når bremser står og ruster og alt. Men fekk ikkje start på bilen, så finner dei ingenting på neste diagnosetest no så vett ikkje eg ka ska gjer... Men merker problemet har forandret seg litt/blitt verre. Er møkje vanskeligere og få start på den, og når du får start så går det normalt sett fort før problemet kommer og når det kommer varer det møkje lengre enn før. Og når det skjer så lyser alle varsel lamper og gass pedalen virker ikkje. Men alt annet fungerer, motoren går fortsatt, lys fungerer, Air Condition fungerer, radio fungerer osv...
  8. Da er hovudmodulen og sjekket så takk grcossie for info om den! Men den såg eigentlig strøken og ny ut, så ser ikkje noke gale der sånn med det første. Kan selfølgelig ver den som er problemet forda men ikkje noke eg kan sjekka letta...Så er ikkje masse igjen eg/far min som er bilmekaniker, kan sjekka sjøl. Er vell snart berre testkjøring igjen og sjå om problemet er vere, bedre eller likt så håppe kanskje ein annen verksted kan levere billigere og bedre diagnosetest...
  9. Ja, no sist eg var ute og kjørte litt i nabolaget får og teste var problemene verre. Ofta startproblem og når probleme skjer mens du kjører tar det no lengre tid før alt fungerer normalt igjen enn det gjor før
  10. Ok takk for svar! Så får eg då sjekka den, men rart om den er problemet uten att dei fant ut av det på diagnosetest...Men du som har jobbet for Ford du har vell ikkje erfaring med noen lignende problemer så har noen tips?...
  11. Så der er du sikker på att den er? Ikkje att ikkje trur på deg, men høres jo ut som ein veldig dårlig plass og ha den, der det kan komme til vatn og slikt....
  12. Sikkert ett dumt spørsmål, men hvor er hovudmodulen på Focus 2008? Trudde den var inne i hanskerommet men der er det bare ein boks som er møkje mindre enn eg såg for meg. Og trudde den sku ver lett tilgjengelig og berre henge etter klips, men den i hanskerommet henger etter ein stor skrue som er vanskelig og komme til og som går rett gjennom heile boksen...
  13. Alt av kabler eg har funnet ser bra ut, har tatt ut golvmater og alt i bilen og sjekket kablene der. Har sjekket det som er lett og komme til i motorrommet. Så har ein del kabler til og sjekke i motorrommet, som dei som går rett bak motorren som er nermest umulig og komme til...Etter eg hadde gått gjennom alle kabler inni bilen så tok eg ein testtur og det funket fint 1dag(som det pleier og gjer etter har koblet fra batteriet ei stond) men når det kom tilbake var det berre verre enn før, det skjedde oftere og varte lengre. Og av og til fekk du ikkje startebilen eingang og da måtte du vente litt før du fekk start på den. Så sånn sett er jo det kanskje positivt, sikkert letter for verksted og finne problem med diagnosetest osv vist problemet er verre og er der heile tiden nesten.. Og den var på Ford verksted der dei tok diagnosetest og slikt men fant ingenting gale, så da sa han der att neste steg er og sjekke alt av kabler men då må eg regne med MINIMUM 8000kr så da gjor eg det sjøl...Men er ikkje 2500kr veldig dyrt for ein diagnosetest? Han gjor noen andre ting og da, så er jo ikkje berre testen i prisen men det andre han gjor var jo småting som ikkje kan tenke er så dyrt...
  14. Hei, eg har ein Ford Focus 2008 model som no har noken elektriske problem. Når eg kjører så av og til da lyser putselig alle varsellamper, står motor problem og alle feil meldinger så tar det 2-7sek så er alt normalt igjen, og i mens alt det kommer så muster eg all effekt i gass pedalen. Men det skjer ikkje hvergang, av og til kan det ikkje skje og av og til kan der skje 2ganger på rad. Har selfølgelig kjørt som litte som muligt etter det skjedde berre får og testa. Og alt eg har prøvd er og sjekke sikringer men der ser alt bra ut, koblet fra batteriet og lot det stå av i noken minutt før testet igjen. Og det var i går og på alle test turer i går så fungerte alt som normalt igjen, men idag er det tilbake. Eg skal selfølgelig ringe og hørre med Ford verkstedet her på Mandag, men berre lurer på om noken her har verdt borti det samme og veit ca hva som er gale og hvor mye det vill koste og fikse osv...
×
×
  • Create New...