Jump to content

Tonanton

Gjest
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Oppland
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Tonanton's Achievements

Sykkel

Sykkel (2/6)

  1. Skulle gjerne gitt deg svar, men det har jeg ingen erfaring med siden vi måtte bruke original hjernen så lenge. Siden vi ikke fikk skikk på startsperra. En liten mistanke om at det er noe i ledningsnettet som er årsaken, men har ikke tatt oss tida til å se noe på akkurat det.
  2. Ja, nå fikk du det som du vil. Er nå et betalende medlem av Ford Club Norway. Men hvilke deler snakker du om, egentlig?
  3. Tok sin tid med svar fra Biltilsynet, men ser da ut til å gå i orden bare jeg får bremser på plass. Sliter fortsatt litt bak, da jeg trenger nye spindler eller hva det kalles. Vanskelig å sette på caliperen uten noe å feste den i. :-)
  4. Vi får se hva det blir til. Ordner seg nok.
  5. Takker for forslag jeg, men har hatt den runden allerede. Gir jo ikke akkurat noe bedre svar dette. http://bilxtra.no/butikk/index/index/platenumber/LH78340/#!/bremseskive Dette er på den bilen det gjelder, og så vidt jeg kan se er det tromler bak og ikke skiver på den. Men det betyr vell bare at det ikke bør være noe stort problem.
  6. Nå trenger jeg en liten bekretelse fra noen med litt oversikt. Begynner å forstå hvorfor det er så vanskelig og finne brukte deler for skivebrems bak på denne typen. Kan det stemme at det aldri er blitt levert? Fant en del sider etter lang googling, som også sa at RS2000 etter -95 var levert med tromler bak. Også XR3i med 130HK, så da er det like bremser på MK6 uansett motor?
  7. Har du pris på bremsene rundt om da? Om du fortsatt har dem.
  8. Forsåvidt ja. Er jo ABS på bilen.
  9. Etter noen runder frem og tilbake, så må jeg dokumentere hvilken bil bremser og motor kommer fra. Så det er i grunnen derfor jeg lurer. Trenger bare nav og feste jeg, så om det er likt på begge så har jeg alt jeg trenger på den bakakslingen. Blir billigere å kjøpe hele bakakslinga, enn del for del. Har egentlig googla rundt nok allerede, men ikke blitt særlig klokere. Men det er kanskje andre årsaker til det. :-) Har ikke funnet løse deler noe steder heller. Så det blir nok denne fra Sveariket.
  10. Var selvfølgelig solgt, passer RS2000 bakaksling fra -92 modell på denne? Forstått at det hovedsakelig er karosseriet som er forandret på mk5 og 6?
  11. Tror kanskje jeg har funnet en Xr3i med 130hk på et hoggeri som jeg kan plukke bremser av. Den har skiver rundt om, og motoren er jo like sterk/ svak. Så kanskje det ordner seg. Problemet med Mekonomen, Skruvat ol er jo at de stort sett bare har skiver, kalipere og klosser. Må jo ha hele skiten under der. :-)
  12. Ja, da er neste spørsmål da. Bremser, går jo aldri i verden igjennom med miniskiver foran og rustne tromler bak. Focus MK1 har vell spindler som passer her, men vil det bli godkjent tro? Om vi bytter rundt om, med hovedsylinder også. Er visst bare her det går å få noen fornuftige svar. Ford Norge er visst livredde for å bistå pga problemer med mye Cosworth deler på avveie tidligere år.
  13. Det skader ikke å prøve. Tusen takk for tips og råd så langt.
  14. Har ikke snakket med TS enda, regna med at det var like greit å innhente papirer fra Ford først. Men da trodde jeg at det var enklere. Nå viser det seg at det er 131hk på den motoren i følge vognkortet på bilen den kom fra, så i forhold til hk burde det ikke være noe problem. Mener bremsene på denne er like som XR3i-1,8l med 130hk.
×
×
  • Create New...