Jump to content

Maxmek

Gjest
  • Posts

    5
  • Joined

  • Last visited

Medlemsinfo

  • Bosted
    Jessheim
  • Medlemskort
    Tilsendt i posten og digitalt

Maxmek's Achievements

Trehjulssykkel

Trehjulssykkel (1/6)

  1. Har levert den på verksted i dag, så får vi se om jeg har spart penger på feilsøking..... Takker for hjelp.
  2. Glødeplugger ble byttet i nov 2014, for 20000km siden på merke verksted, så jeg tror ikke det er de. Det er vel heller noe med jording eller kortsluttning i releet til glødepluggene, eller tolker jeg feilkodene feil? Det virker fornuftig mtp måten bilen har oppført seg på ved start i det siste, hvis noen eller alle glødepluggene ikke får strøm pga kortsluttning så vil den starte tregt ved kald motor på sommeren og enda tregere ved vinteren, og det er sånn bilen har vært å starte i det siste eller.....?? Vil en bilen starte uten at det er strøm som går til glødepluggene hvis motoren er kald? Hvis ikke den vil det, hvilke andre feil kan jeg ha? Har bestilt time til bilen på torsdag, så da går den inn, spent på hva de finner ut. Skulle gjerne ha gitt dem en god start på feilsøkingen.
  3. Har fått følgene feilkoder lest ut. P 003A. Boost pressure control 1 outside specified range P 0670. Unknown fault P 0380 Glow duration control open circuit/earth/positive short Tror at den siste er den som jeg sliter mest med, samtidig som at jeg lurer på hva de andre to betyr. Forslag mottas med takk
  4. Må få prøvd å lest ut feilkoder ja, skal ringe verksteder i dag.
  5. Har en Mondeo som har godt 220 000 km, byttet batteri for 24 måneder siden ( Sønnak platinum) og glødetråer i nov 2014. Dette gjorde jeg for at jeg synes at bilen hadde vært vanskelig å starte på vinteren. Nå som kulda satt inn i år har jeg måtte ha hatt hjelpestart alle morgenen selv om jeg har ladet batteriet hver natt. Jeg prøver med eget batteri først men etter ca 30 sek med start motor, så vil jeg skåne batteriet og hjelpestarter den med bil nr 2. Da må jeg fortsatt dra den på starteren i nye 30 sekunder før den starter. Når jeg drar på starteren lukter det diesel i garasjen, så den får drivstoff. Når den endelig våkner til liv, så går den på tre sylyndre i en liten periode ca 5-10 sek før den fyrer på den fjerde. Bilen har også gjennom sommeren og høsten oppført seg litt rart ifm start, har normalt måtte dra den på starteren i 3-4 sekunder før den starter og det av og til også med relativt varm motor. Når den har fyrt opp og går på alle fire oppfører den seg normalt, går så bra/dårlig som den alltid har gjort. Er det noen som har noe tips på hva det kan være...... Jeg mistenker dysene, men er ikke sikker. Er det noen i området Romerike som kan lese av feilkoder sammen med meg mot litt betaling...? Er det noen som vet om noen som kan reparere dyser hvis det er det som er problemet? Vet at de koster 5-6000kr per stk + at du må programmere de inn i hjernen for at de skal virke, så det lukter mye peng for en bil som har gått langt.
×
×
  • Create New...